۶۰ ماهواره استارلینك در فضا را به صورت همزمان تماشا كنیدبعلاوهفیلم

۶۰ ماهواره استارلینك در فضا را به صورت همزمان تماشا كنیدبعلاوهفیلم نیو وبلاگ: شركت فضایی خصوصی اسپیس ایكس بعد از بارها تعویق، بالاخره روز گذشته ماهواره های اینترنتی ˮاستارلینكˮ را به فضا فرستاد كه یك ردیاب ماهواره آنرا در آسمان رصد كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، با پرتاب ماهواره های "استارلینك" یك ستاره شناس به نام "ماركو لنگبروك"(Marco Langbroek ) در هلند تصاویری زیبا از ده ها ماهواره ای كه اسپیس ایكس به فضا پرتاب كرد را به ثبت رساند و این ماهواره ها را ردیابی كرد.
این ردیاب توانست فیلم رصد خودرا منتشر كند كه در آن ۵۶ ماهواره رؤیت شدند.
شركت "اسپیس ایكس" این ماهواره ها را به فاصله ۴۴۰ كیلومتری بالای زمین ارسال كرد تا این ماهواره ها مسیر خودرا به فاصله ۵۵۰ كیلومتری از بالای زمین برسانند.
"ایلان ماسك" رئیس شركت "اسپیس ایكس" نیز در صفحه مجازی خود در توئیتر آگاهی داد كه وضعیت این ۶۰ ماهواره مطلوب است.
لنگبروك اظهار داشت كه از اطلاعات شركت "اسپیس ایكس" بهره برده تا مكانی كه ماهواره ها در آسمان ظاهر می شوند را تخمین بزند.
وی ادامه داد، تحقیقات من نتیجه بدی نداشته است و این اشیا تنها ۳ دقیقه زودتر از پیش بینی من در آسمان ظاهر شدند.
لنگبروك از یك دوربین بسیار قدرتمند برای این رصد بهره برد.
ماهواره های استارلینك قسمتی از برنامه اسپیس ایكس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵، با درخواست "ایلان ماسك" مدیرعامل این شركت از كمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یك پهنای باند جهانی شروع شد.
ماسك اظهار داشت كه این ۶۰ ماهواره قابلیت برقراری ارتباط با یكدیگر را در مدار ندارند. این كارآفرین میلیاردر اشاره نمود كه فناوری موجود در برنامه ماهواره ای استارلینك جدید است، بدین سبب احتمال دارد كه بعضی از آنها كار نكند. طبق گفته ماسك، اسپیس ایكس باید ۶ ماموریت دیگر استارلینك را انجام دهد تا قادر به نمایش پوشش اینترنت مناسب برای بعضی از نقاط جهان باشد. این شركت به ۱۲ ماموریت دیگر هم نیاز دارد تا بتواند پوشش بیشتری داشته باشد.
ماسك باید حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد كند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/03/05
14:51:13
5.0 / 5
4511
تگهای خبر: اطلاعات , اینترنت , تحقیقات , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی