ساخت دارویی جدیدی برای كنترل سرطان سینه

ساخت دارویی جدیدی برای كنترل سرطان سینه نیو وبلاگ: پژوهشگران نوع جدیدی دارو برای سرطان سینه تولید كردند كه درصد حیات زنان مبتلا به این بیماری را به طرز شایان توجهی بهبود می بخشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، پژوهشگران اخیراً در نتیجه یك آزمایش بالینی بین المللی از تولید دارویی خبر دادند كه میزان زنده ماندن زنان مبتلا به انواع شكل های رایج سرطان سینه را بهبود می بخشد.
نتیجه تولید این دارو در نشست سالیانه "انجمن سرطان شناسی بالینی آمریكا" ارائه شد و نشان داد كه یك نسخه جدید از داروی "cyclin inhibitor" می تواند میزان بقای زنان مبتلا به سرطان سینه را به ۷۰ درصد برساند.
درصد مرگ و میر این افراد هم ۲۹ درصد گزارش شد.
"سارا هورویتس" محقق ارشد پروژه اظهار داشت: این مطالعه روی گیرنده های مثبت سرطان سینه تمركز داشته است كه دو سوم از تمام موارد سرطان سینه در بین زنان جوان را می سازند.
وی ادامه داد، این روش درمانی جدید نسبت به روش های شیمی درمانی سابق كمتر سمی است. برای اینكه بیشتر سلول های سرطانی را مورد هدف قرار می دهد و از توانایی آنها در تكثیر سلول های سرطانی ممانعت می كند.
در آزمایش بالینی پروژه بیشتر از ۶۷۰ بیمار بررسی شدند. این افراد تنها شامل زنان زیر ۵۹ سال و مبتلا به سرطان پیشرفته بودند.
"هارولد بورستین"(Harold Burstein) یك سرطان شناس كه البته در پروژه شركت نداشت، اظهار كرد، این پروژه بسیار حائز اهمیت می باشد برای اینكه داروی "cyclin inhibitor" را به شكلی ترجمه كرد كه برای حیات زنان مبتلا به سرطان استفاده گردد.
این پژوهش از شركت داروسازی "نوارتیس"( Novartis) بودجه دریافت كرد.




منبع:

1398/03/12
16:11:06
5.0 / 5
4313
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی