كشف نوعی جدید از سلول ایمنی

كشف نوعی جدید از سلول ایمنی به گزارش نیو وبلاگ محققان آمریكایی نوع جدیدی سلول های ایمنی را كشف كردند كه تصور می شود در توسعه دیابت نوع ۱ نقشی اساسی ایفا می كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان دانشكده پزشكی دانشگاه "جانز هاپكینز"( Johns Hopkins) نوعی سلول ایمنی كشف كردند كه علاوه بر نقش داشتن در توسعه دیابت نوع ۱، می تواند با دیگر اختلالات خود ایمنی از قبیل "ام اس" هم ارتباط داشته باشد.
بیماری خود ایمنی هنگامی رخ می دهد كه دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می كند.
حدود ۱۰ درصد از تمام موارد ابتلاء به دیابت از نوع دیابت نوع ۱ دسته بندی می شوند و در ابتدا در كودكان ایجاد می شوند.
این بیماری مزمن از نوع اختلالات خود ایمنی است و زمانی رخ می دهد كه سلول های ایمنی بدن عملكرد بدی از خود نشان می دهند و سلول های بتا تولید كننده "انسولین" را از بین می برند.
مكانیسمی كه دقیقاً این فرایند را ایجاد می كند، هنوز نامشخص باقی مانده است ولی "عبدالرحیم حمد" پژوهشگر این مطالعه اعتقاد دارد كه تحقیق جدید وی می تواند این معما را حل كند.
وی و تیم تحقیقاتی اش نوع جدیدی از " لنفوسیت" (نوعی از گلبول های سفید خون كه در سیستم ایمنی مهره داران نقش دارد) را معرفی كردند كه به " DE" مشهور است.
این لنفوسیت منحصر به فرد توانایی بیان گیرنده های سلول B و T را دارد.
سلول جدیدی كه این محققان كشف كرده اند، تركیبی میان لنفوسیت B و T است.
مسئله منحصر به فرد راجع به این اكتشاف این است كه این سلول می تواند به جای هر دوی این لنفوسیت ها كار كند. ازاین رو احتمال دارد این سلول واكنش های خود ایمنی را تشدید كند چونكه یك لنفوسیت به صورت همزمان كاری را انجام می دهد كه معمولاً نیازمند اقدام هماهنگ هر دو لنفوسیت است.
مطالعات بیشتر در این پژوهش نشان داد كه این سلول ایمنی منحصر به فرد، در خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یافت می شود.
پژوهش دانشمندان دانشگاه "جانز هاپكینز" هنوز در مراحل مقدماتی است و یك راه آزمایشی برای تشخیص بیمارانی خواهد بود كه در خطر ابتلاء به دیابت نوع ۱ قرار دارند.
نتایج این پژوهش در مجله "Cell" انتشار یافته است.



1398/03/14
15:53:01
5.0 / 5
4201
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی