نصب علایم راهنمایی برای موقعیت های اضطراری در ایستگاه فضایی بین المللی

نصب علایم راهنمایی برای موقعیت های اضطراری در ایستگاه فضایی بین المللی به گزارش نیو وبلاگ سازمان فضایی آمریكا(ناسا) گزارش داد فضانوردان این سازمان نصب چراغ های راهنما در داخل بخش های آمریكایی ایستگاه فضایی بین المللی را تكمیل كردند. این چراغها در صورت بروز حادثه كمك می نماید تا مسیر ورود به سفینه نجات برای تخلیه ایستگاه را هر چه سریع تر پیدا كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، در وبسایت ناسا اشاره شده است كه خدمه ایستگاه فضایی بین المللی نصب علامت های راهنما را در بخش هارمونی تكمیل كردند. چنین نشانگرهایی در آینده و در صورت وقوع حوادث پیشبینی نشده كه امكان دارد سبب خاموش شدن لامپ های روشنایی معمولی شود، به فضانوردان مسیر رسیدن به ناو سرنشین دار آمریكا را نشان خواهند داد تا آنها بتوانند به فوریت ایستگاه فضایی بین المللی را ترك كنند.
سرنشینان فعلی ایستگاه فضایی بین المللی عبارتند از كیهان نوردان روس اولگ كانوننكو و آلكسی آوچینین، فضانوردان آمریكایی آنه مك كلین، نیك هیگ و كریستینا كوك و دیوید سنت ژاك فضانورد كانادایی.
ناسا آماده می شود تا در آینده ای نه چندان دور برای حمل و نقل فضانوردان خود از سفینه های آمریكایی بخش خصوصی این كشور به جای ناوهای سایوز روسی بهره گیری كند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود سفینه استارلاینر شركت بوئینگ و سفینه دراگون شركت اسپیس ایكس تا چند ماه دیگر به خدمت ناسا در خواهند آمد.
در ماه مارس سال جاری میلادی یك فروند سفینه سرنشین دار دراگون به شكل آزمایشی، در وضعیت بدون سرنشین به فضا پرتاب شد و توانست با الحاق به ایستگاه بین المللی و بازگشت سالم به زمین توانایی خویش را نشان دهد. نخستین پرواز فضاپیمای استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی در شكل بدون سرنشین جهت آزمایش سامانه های آن، برای ماه آگوست برنامه ریزی شده است.
براساس اطلاعیه ناسا تا آخر سال ۲۰۱۹، نخستین پروازهای استارلاینر و دراگون به شكل سرنشین دار اولین مأموریت مداری خویش را انجام خواهند داد. داگلاس هارلی و رابرت بنكن مقرر است نخستین پرواز آزمایشی دراگون را در اكتبر امسال انجام دهند و كریستوفر فرگوسن، مایكل فینك و نیكلای مان سرنشینان استارلاینر هستند كه در ماه نوامبر راهی ایستگاه فضایی بین المللی خواهند شد.



1398/03/18
14:34:01
5.0 / 5
4149
تگهای خبر: سازمان , سایت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی