دو پرتاب موشك مهم اسپیس ایكس در ژانویه

بزرگترین موشك تاریخ آماده پرتاب

بزرگترین موشك تاریخ آماده پرتاب نیو وبلاگ: شركت اسپیس ایكس بعد از پرتاب ماهواره ˮزوماˮ كه بعد از 5 ژانویه سوار بر فالكون9 صورت می گیرد، می خواهد بزرگترین موشك تاریخ را به فضا بفرستد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، اسپیس ایكس آماده راه اندازی ماموریت مخفی "زوما"(Zuma) در 5 ژانویه همراه با فالكون9 است، اما این پرتاب در مقایسه با پرتاب موشك فوق سنگین فالكون كه در تا چند هفته دیگر صورت خواهد گرفت، كوچك است.

دو روز دیگر موشك فالكون9 یك ماهواره موسوم به "زوما" را به فضا خواهد برد. هیچ جزئیاتی راجع به این ماهواره فاش نشده است و هیچ یك از سازمان های دولتی آمریكا مالكیت آن را به عهده نگرفته اند. پیش بینی می گردد این ماهواره یك ماهواره جاسوسی باشد.

تصاویر انتشار یافته توسط صفحه رسمی شركت اسپیس ایكس، موشك Falcon Heavy را قرار گرفته روی ایستگاه پرتاب و در حال انجام آزمایشات اولیه پرتاب نشان داده است.

پرتاب بزرگترین موشك تاریخ احیانا در ماه ژانویه همراه با یك دستگاه خودروی "تسلا رودستر" صورت خواهد گرفت.

مسئولان اسپیس ایكس به منظور تولید هیجان یك ویدیو كه توسط پهپاد تصویربرداری شده را منتشر نمودند كه پیشران های سه گانه را نشان داده است.



اندازه فالكون سنگین چشمگیر است. با بیش از 2200 تن وزن هنگام پرتاب، برابر با حدود 18 هواپیمای 747 با قدرت كامل، فالكون سنگین در واقع قدرتمندترین موشك عملیاتی در جهان خواهد بود.

جزئیات ماموریت هنوز مشخص نمی باشد، اما "الون ماسك" گفته است كه این موشك به همراه یك خودروی تسلا رودستر آلبالویی به مدار بیضوی یك میلیارد ساله مریخ خواهد رفت.

الون ماسك ماه گذشته نوشت: پروازهای آزمایشی موشك های جدید تسلا معمولا حاوی شبیه سازهای جرمی در قالب بلوك های بتنی یا فولادی هستند كه به نظر بسیار خسته كننده است.

ماسك فاش كرد كه محموله داخل موشك خودروی آلبالویی رنگ خود او كه یك "Tesla Roadster" است، خواهد بود و این پرتاب در حالی صورت خواهد گرفت كه آهنگ اودیسه فضایی از "دیوید بوئی" در حال پخش خواهد بود.



ماسك می گوید: مقصد برنامه ریزی شده مریخ است و همه چیز خوب پیش می رود.

وی اضافه كرد: وسیله نقلیه شخصی من برای "یك میلیارد سال" در مدار این سیاره خواهد بود.

با این حال، پیش از این كه این اتفاق بیافتد، اسپیس ایكس باید برای نخستین بار تمام 27 موتور احتراق Falcon Heavyرا بررسی كند. پرتاب تنها در صورتی صورت خواهد گرفت كه این مرحله به صورت كامل انجام و تایید شود.

"ماسك می گوید: حتی اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، هنوز هم احتمال انفجار فالكون و خودروی رودستر پیش از خروج از جو زمین وجود دارد.




1396/10/14
20:31:32
5.0 / 5
5602
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی