قرار گرفتن هتل فضایی روی مدار

قرار گرفتن هتل فضایی روی مدار نیو وبلاگ: هتل فضایی بزودی آماده پذیرایی از ثروتمندانی خواهد بود كه علاقمندند تعطیلات خودرا در مدار زمین بگذرانند. رابرت بیگلو رئیس شركت هوا-فضایی ˮبیگلوˮ از فعالیت جدی این شركت و ثبت نام افرادی برای اقامت در هتل فضایی این شركت آگاهی داد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ او گفت كه ۱۶ نفر با پیش پرداخت "مبلغ قابل توجهی" به شركت او برای پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از سفینه های "استارلاینر" و "دراگون" ثبت نام كرده اند.
نمونه آزمایشی هتل فضایی شركت هوا-فضایی بیگلو در آوریل ۲۰۱۶ با سفینه دراگون از كیپ كاناورال در فلوریدا راهی فضا شد و به بخش "ترانكویتی" ایستگاه فضایی بین المللی وصل گردید. این زیستگاه مداری، به صورت فشرده در سفینه دراگون راهی مدار زمین گردید و پس از اتصال به ایستگاه با دمیدن هوا باز شد.
فضانوردانی كه در آن زمان در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی می كردند به داخل "بیگلو" رفتند و از كیفیت و وضعیت آن اعلام رضایت كردند. این زیستگاه پس از سفر آزمایشی موفقیت آمیز خود طبق برنامه از بین رفت.
بیگلو یك محفظه است كه با دراگون به فضا می رود و به ایستگاه فضایی ملحق می شود. داخل آن قابلیت زیست دارد و بوسیله ایستگاه می شود به داخل آن رفت.


اینك شركت بیگلو آماده می شود كه در آینده نزدیك، توریستهایی را برای اقامت در نمونه جدید زیستگاه فضایی راهی مدار زمین كند. بر طبق اطلاعیه این شركت در هر پرتاب امكان فرستادن یك تا چهار نفر وجود خواهد داشت و آنها می توانند حداكثر یك یا دو ماه در مدار بمانند.
ظاهراً هزینه بلیط مسافرت ۵۲ میلیون دلار است و مسافران باید روزانه مبلغ ۳۵، ۰۰۰ دلار بعنوان هزینه های زندگی و غذا بپردازند.
از طرف دیگر شركت اسپیس ادونچرز كه سابقه اعزام گردشگران فضایی را دارد اعلام نموده است كه با بستن قراردادی با شركت استارلاینر، می تواند در آینده ای نه چندان دور مسافرانی را به مدار زمین بفرستد. نرخ بلیط اعلام شده برای این سفر از طرف اسپیس ادونچرز ۵۸ میلیون دلار است.






 

1398/03/24
13:44:45
5.0 / 5
4424
تگهای خبر: فضا , هزینه , شركت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی