هزاران پروتئین تولید شده توسط میكروبیوم انسان كشف شد

هزاران پروتئین تولید شده توسط میكروبیوم انسان كشف شد نیو وبلاگ: پژوهشگران ˮدانشگاه استنفوردˮ آمریكا در مطالعه اخیرشان هزاران پروتئین تولید شده توسط ˮمیكروبیومˮ انسان را شناسایی كرده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشمندان دانشگاه استنفورد موفق به كشف هزاران پروتئین كوچك تولید شده توسط باكتری ها در میكروبیوم انسان شدند. تقریباً تمام این پروتئین های تازه كشف شده عملكردهای ناشناخته ای در بدن انسان دارند و پژوهشگران اعلام كردند كه كشف آنها راههای جدیدی را برای توسعه داروهای درمانی آینده به وجود می آورد.
ریزاندامگان همزیست یا ریزسازوارگان همزیست یا میكروبیوم (Microbiome یا Microbiota ) به معنای كلی و فراگیر زیست بوم ریزاندامگان، همهٔ ژنها و تودهٔ یاختهای ریزاندامگان با در نظر نگرفتن سرده و گونه ی آنها، مستقر در یك بخش ویژه را گویند. ریزاندامگان همزیست، رابطهٔ همزیستی با جانور میزبان دارند. این به این معنا است كه این ریزاندامگان هم می توانند همسفره باشند، هم بیماری زا. مثلاً به تمامی باكتری ها، قارچها و دیگر انواع میكروب هایی كه به طور بومی در پوست انسان زندگی می كنند، میكروبیوم پوست می گویند. بزرگترین میكروبیوم بدن ا نسان، میكروبیوم دستگاه گوارش تحتانی و به طور خاص روده بزرگ می باشد.
"آمی بات" (Ami Bhatt) پژوهشگر ارشد این مطالعه اظهار داشت: درك رابطه بین سلول های انسانی و میكروبیوم بسیار مهم می باشد، اینكه دریابیم انها چگونه با یكدیگر ارتباط برقرار می كنند و یا اینكه چگونه باكتری ها خودرا از سایر گونه ها محافظت می كنند، بسیار مهم می باشد. این عملكردها در پروتئین های بسیار كوچك كه احتمالاً بیشتر از پروتئین های بزرگتر در خارج از سلول ترشح می شوند، یافت می شوند.
این پروتئین های كوچك تابحال توسط پژوهشگران به سبب مشكلات اساسی در تشخیص آنها مورد بررسی قرارنگرفته اند. طول آنها بطور كلی از طول ۵۰ آمینو اسید كوتاهتر است. پژوهشگران برای ردیابی این پروتئین های كوچك سیگنالینگ، بر روی ژنوم های باكتریایی تمركز كردند.
بات در ادامه اضافه كرد: ژنوم باكتری مانند كتابی است كه دارای حروف طولانی است و فقط برخی از آنها اطلاعات لازم برای ساخت پروتئین را رمزگذاری می كنند. ما با استفاده از یك رویكرد جدید محاسباتی موفق به كشف بیشتر از ۴۰۰۰ پروتئین شدیم كه تابحال قبلاً هیچ گاه شناسایی نشده بودند.
طی این مطالعه كه در مجله " Cell" انتشار یافت، ۴۵۳۹ پروتئین كوچك تولید شده توسط میكروبیوم انسان كشف شدند در آزمایشات بعدی پژوهشگران به درك و بررسی عملكردهای مكانیكی این پروتئین ها در توسعه داروهای جدید خواهند پرداخت.



1398/05/21
17:23:52
5.0 / 5
4193
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی