اولین گردش مانكن فضایی اسپیس ایكس به دور خورشید انجام شد

دور دور تسلا رودستر به دور خورشید!

دور دور تسلا رودستر به دور خورشید! به گزارش نیو وبلاگ خودرو ˮتسلا رودسترˮ موفق شد نظم سفر فضایی خویش را حفظ و یك دور به دور خورشید گردش كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت اسپیس ایكس اطلاع داده كه خودرو "تسلا رودستر"(Tesla Roadster) و یك مانكن با لباس فضایی سوار بر آن، نخستین گردش خود به دور خورشید را تكمیل كردند.
این مانكن پلاستیكی با لباس فضایی كه "استارمن"(Starman) نام دارد، نخستین گردش به دور خورشید را در حالی انجام داد كه ۵۵۷ روز از زمان پرتابش توسط موشك "فالكون هوی"(Falcon Heavy) می گذشت.
مسیری كه این خودرو طی كرده، از آن زمان تابحال به ۷۶۲ میلیون مایل می رسد.
البته باید بدانید كه متاسفانه شما قادر به دیدن استارمن در حال گردش در آسمان شب نیستید. هم اكنون زمین در سمت مخالف خورشید است و خودرو برقی تسلا تا ۵ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، به نزدیكی زمین نمی رسد.


این خودرو در تاریخ ۷ اكتبر ۲۰۲۰ میلادی در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی از مریخ قرار می گیرد. بعد از آن استارمن تنها می شود. برآورد شده كه این مانكن فضایی تا سال ۲۰۴۷ میلادی نزدیك زمین نخواهد شد.
ازاین رو این فرضیه مطرح می شود كه بشر به این زودی ها با وی ملاقات نخواهد كرد.
البته شركت "اسپیس ایكس" خود به مرز پروازهای عمیق فضایی نزدیك شده است. آمریكا هم می خواهد در سال ۲۰۳۰ میلادی یا بعد از آن انسان ها را به كره مریخ اعزام كند.
این احتمال وجود دارد زمانی كه استارمن باردیگر سیاره خانه خویش را ملاقات كرد، انجام پروازهای عمیق فضایی كاری معمولی شده باشد.




منبع:

1398/05/28
15:36:05
5.0 / 5
4372
تگهای خبر: سیاره , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی