در یكی از شهرهای انگلیس؛

نخستین خط ریلی انرژی خورشیدی جهان شروع به كار كرد

نخستین خط ریلی انرژی خورشیدی جهان شروع به كار كرد نیو وبلاگ: بعضی از قطارهای انگلیس اخیرا روی خطوط ریلی ای كه با انرژی خورشیدی كار می كنند، تردد می كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، به تازگی یك مزرعه انرژی خورشیدی جدید در انگلیس به راه افتاده است كه نیروی خطوط ریلی راه آهن مقابل خویش را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین كند. این فناوری برای نخستین بار در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
در این پروژه حدود ۱۰۰ پانل خورشیدی در مسیری در نزدیكی شهر "الدرشات"( Aldershot) در انگلیس نصب گردید. پروژه ای كه می تواند برای قطارهای انرژی خورشیدی، پیشرو باشد.
چندین ایستگاه قطار در انگلیس چند وقتی است كه با استفاده از انرژی خورشیدی كار می كنند.


شركت " نتوورك ریل"( Network Rail) كه بیشتر زیرساخت های راه آهن انگلیس را مدیریت می كند، میلیاردها پوند را برای برقراری خطوط ریلی مختص كرده است و در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه اخیر می خواهد خطوط ریلی را با استفاده از انرژی خورشیدی توسعه دهد.
دولت انگلیس می خواهد تا سال ۲۰۴۰ میلادی، استفاده از سوخت های دیزلی در شبكه ریلی این كشور را از بین ببرد.


افرادی كه در پشت صحنه راه اندازی این پروژه بودند، اعلام كردند كه انرژی تجدیدپذیر خورشید می تواند ۲۰ درصد از شبكه ریلی زیرزمینی لیورپول و شبكه های ریلی خیلی از شهرهای انگلیس را نیرو بخشد.
انرژی خورشیدی در مقایسه با سوخت های دیزلی انرژی دوستدار محیط زیست است و نسبت به برق، ارزان تر است. بدین سان می تواند هزینه خطوط راه آهن را كم كند.





1398/06/02
13:47:24
5.0 / 5
4342
تگهای خبر: پروژه , جهان , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی