ساخت یك پایگاه داده از ۱۰۰ هزار تصویر

هیچ كدام از این لبخندها واقعی نیستند!

هیچ كدام از این لبخندها واقعی نیستند! به گزارش نیو وبلاگ یك تیم از محققان هوش مصنوعی، یك پایگاه داده ساختند كه در آن بیشتر از ۱۰۰ هزار تصویر از افراد مختلف ساخته شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، البته هیچ كدام از این تصاویر واقعی نیستند و تیمی از هنرمندان، كارشناسان و مهندسان حوزه هوش مصنوعی آنها را ساخته اند.
تصاویر ساخته شده توسط این محققان نژادها و جنس و سنین مختلف را دربرمی گیرد ولی می توان آنها را با یك پرتره واقعی و قانونی اشتباه گرفت.
این تیم كه شامل ۲۰ متخصص هوش مصنوعی بود، ۳۰ هزار عكس از ۶۹ مدل را در یك محیط كنترل شده گرفته است تا از كیفیت خروجی آنها اطمینان حاصل شود.
سپس این تصاویر در یك مجموعه داده ای یادگیری ماشین بارگذاری شد و در نهایت یك مجموعه واقعی از ۱۰۰ هزار چهره ساخته شد.
محققان پروژه، هدف خود از این كار را كمك به طراحان و دیگر افرادی دانسته اند كه از این تصاویر استفاده می نمایند تا آنها بتوانند تصاویری با كیفیت و متنوع را به صورت مجانی و قانونی دریافت نمایند.
در سال های اخیر استفاده از هوش مصنوعی در اپلیكیشن های چهره ای بسیار متداول شده است. یكی از این اپلیكیشن های محبوب چینی كه "Zao" نام دارد، این توانایی را برای كاربران خود فراهم می آورد كه چهره خویش را با چهره ی افراد مشهور سینما و تلویزیون جا به جا كنند.



1398/07/04
20:54:31
5.0 / 5
4117
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , پروژه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی