ساخت یك شهر هوشمند در دنور آمریكا

ساخت یك شهر هوشمند در دنور آمریكا نیو وبلاگ: شركت پاناسونیك در حال ساخت شهری هوشمند در آمریكا است كه امكانات این شهر به نفع محیط زیست و مردم این شهر است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینهبیتت، حدودا این روزها درهمه جا از تكنولوژی های شركت "پاناسونیك" استفاده شده است. از باتری های خودرو تا در هواپیماها. هم اكنون هم این شركت در حال ساخت یكی از رویایی ترین پروژه های خود است. در این پروژه مقرر است كه یك شهر تمام هوشمند ساخته شود كه با عنوان "شهركنونی" نامگذاری شده است. این شهر در خارج دنور كه پرجمعیت ترین شهر"ایالت كلرادو" واقع در آمریكا است، در حال توسعه می باشد و بعنوان یك تجربه آزمایشی برای ساخت شهرهایی است كه می توانند از یك فاجعه سالم بیرون بیایند. این شهر دارای انرژی های تجدیدپذیر و پاك و همینطور زیرساخت های پایدار خواهد بود كه زندگی مردم را بهبود می بخشد.

توسعه این پروژه طی دو سال قبل در یك منطقه ویران شده در نزدیكی فرودگاه دنور صورت گرفته است. این پروژه 400 هكتاری یك شهر ترانزیتی با شبكه راه آهن سبك خواهد بود كه شهر را به دنور و به فرودگاه متصل خواهد نمود. همینطور این شهر دارای جاده های هوشمند است كه برای خودروهای خودران، مدیریت پاركینگ و مسیرهای شاتل های اتوماتیك، مناسب خواهد بود.

این شهر همینطور دارای خصوصیت های پایدار می باشد. مانند یك "صفحه خورشیدی ریزشبكه" كه می تواند انرژی چند روز شهر را در صورت وقوع یك فاجعه طبیعی، فراهم آورد. چراغ های خیابان در این شهر چراغ های"LED" با قابلیت صرفه جویی در انرژی هستند.

اولین پروژه "شهرهوشمند" شركت پاناسونیك، در شهر "فوجیساوا" واقع در كشور ژاپن بوده است كه تا 70 درصد تولید دی اكسید كربن را نسبت به حد معمول كاهش داده است. شبكه الكتروولتی این شهر هم قابل شارژ بوده است و سیستم انرژی تجدید پذیراین شهر، انرژی پنج روز را هنگام قطع شبكه تامین كرد.

قرار است كه شهر هوشمند دنور طی هشت سال به اتمام برسد و پاناسونیك امیدوار است كه نتایج مشابه با گذشته را در این شهر هم مشاهده كند.






1396/10/20
23:01:57
5.0 / 5
6075
تگهای خبر: پروژه , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی