پژوهشگران ام.آی.تی ابداع كردند

ساختارهای 3بعدی كه به شكل چهره انسان درمی آیند

ساختارهای 3بعدی كه به شكل چهره انسان درمی آیند نیو وبلاگ: پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی. تیˮ، ساختارهای سه بعدی جدیدی ابداع نموده اند كه در مقابل دما، شكل چهره انسان را به خود می گیرند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ام.آی. تی نیوز، پژوهشگران، ساختارهای سه بعدی شبكه مانندی ابداع نموده اند كه از لایه های مسطحی با شكل های از پیش تعیین شده تشكیل شده اند و می توانند نسبت به دمای محیط واكنش نشان دهند. این ساختارهای جدید می توانند به شكل های گوناگونی درآیند كه نسبت به مواد دیگر و ساختار آنها پیچیده تر هستند.
پژوهشگران "دانشگاه ام. ای. تی"(MIT)، یك شبكه مسطح را چاپ كردند كه با قرار گرفتن در معرض دماهای متفاوت، شكل چهره انسان را به خود می گیرد. آنها شبكه ای را نیز طراحی كردند كه با فلز مایع رسانا احاطه شده است و می تواند یك آنتن فعال را شكل دهد كه فركانس تغییرات را هنگام تغییر شكل ساختار بررسی كند.


این روش طراحی جدید می تواند الگوهای خاص ساختارهای شبكه را برای چاپ شدن، مشخص نماید و خاصیت های ماده را تشخیص دهد تا ساختار را به شكل مورد نظر درآورد.
پژوهشگران باور دارند كه روش آنها می تواند برای طراحی ساختارهای قابل استفاده ای به كار برود كه نسبت به تغییر ما یا شرایط محیطی دیگر واكنش نشان دهند.
"ویم وان ریس"(Wim van Rees)، استادیار مهندسی مكانیك دانشگاه ام.آی. تی اظهار داشت: چنین ساختارهای پیچیده و قابل تغییری می توانند در طراحی بافت های مصنوعی یا لنزهای قابل تغییر شكل در تلسكوپ ها به كار بروند. همین طور قابلیت استفاده در ربات های نرم را نیز دارند.


وی ادامه داد: من امیدوارم كه این فناوری، در آینده در ربات های نرم همچون ماهی های رباتیك به كار رود كه می توانند در آب تغییر شكل دهند و شنا كنند. اگر از این فنآوری بعنوان یك فعال كننده در ابزاری همچون عضله مصنوعی استفاده شود، شاید فعال كننده بتواند به هر شكلی كه مورد نظر است، درآید و حتی بتوان با كمك آن، طراحی جدیدی برای ربات های نرم ارائه داد.
این پژوهش، در مجله "Proceedings of the National Academy of Sciences" به چاپ رسید.




منبع:

1398/07/09
22:57:43
5.0 / 5
4579
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تلسكوپ , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی