توسعه كفی هوشمند كفش برای افراد مبتلا به دیابت

توسعه كفی هوشمند كفش برای افراد مبتلا به دیابت نیو وبلاگ توسعه كفی هوشمند كفش برای افراد مبتلا به دیابت


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، افراد مبتلا امكان دارد زخم هایی در پای آنها ایجاد شود و از آنجایی كه آنها درد را احساس نمی كنند این زخم ها عفونی می شوند اما به تازگی یك موسسه، كفی كفش هوشمندی توسعه داده است كه برای افراد مبتلا به دیابت كه مستعد مبتلا شدن به زخم های پوستی در پاهای خود هستند، كارآمد است. درمان این زخم ها بسیار دشوار است و بعضی اوقات به قطع عضو منجر می شود. با این وجود با استفاده از این كفی آنها می توانند از ایجاد آن زخم ها جلوگیری نمایند.
زخم پای دیابتی یكی از عوارض قابل توجه دیابت است و بیشترین قسمت عوارض پای دیابتی را تشكیل می دهد. دیابت با چند مكانیسم باعث زخم پای دیابتی می شود. معمولاً علت اصلی ایجاد زخم فقدان حس درد در زمینه نوروپاتی است. از طرفی دیگر خود نوروپاتی پوست پا را خشك و شكننده می كند و استعداد ترك برداشتن پوست را زیاد می كند.
این كفی كفش توسط "لین له"(Linh Le) توسعه داده شده است. هنگامی كه وی در حال كوشش برای دریافت مدرك دكترای خود در رشته مهندسی شیمی از موسسه فناوری استیونز در نیوجرسی بود موفق به توسعه این كفی شد. او حالا مدیرعامل موسسه فناوری استونز بونبوتون است.


كاربران می بایست این كفی های هوشمند را در درون كفش ها قرار دهند تا این كفش ها از بروز زخم جلوگیری نمایند. این كفی های هوشمند از چهار لایه تشكیل شده است و از شبكه ای از حسگرهای مبتنی بر گرافن كه درون آنها تعبیه شده، استفاده می نمایند تا تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف در امتداد كف پا اندازه گیری كنند.
اگر این كفی، التهابی را در كف پای كاربران احساس كند از آنجائیكه به بلوتوث مجهز است سریعا این مورد را از راه برنامه ای كه كاربران در گوشیهای خود نصب می كنند به آنها اخطار خواهد داد. برنامه مذكور در گوشیهای دارای دو سیستم عامل اندروید و آی. او. اس قابل اجرا می باشد. این برنامه همینطور علاوه بر اخطار نكاتی را هم به كاربران می گوید و افراد می توانند داده های این برنامه را با پزشك و خانواده خود هم به راحتی به اشتراك گذارند.
نیروی این كفی ها توسط باتری های غیر قابل شارژ تامین می شود و كاربران می بایست هر چهار ماه یك مرتبه این باتری ها را تعویض كنند. البته قابل ذكر است كه این نخستین بار نیست كه كفی های هوشمندی توسعه داده می شوند بلكه دانشمندان آلمانی "موسسه تحقیقاتی سیلیكات فراونهوفر"(Fraunhofer Institute for Silicate Research) هم پیش تر كفی های هوشمندی توسعه داده بودند كه دمای بدن كاربر را اندازه گیری می كرد.



1398/07/13
14:59:45
5.0 / 5
4445
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی