شاید در آینده محقق شود

تشخیص و درمان خشكی چشم با یك سیستم غیرتهاجمی

تشخیص و درمان خشكی چشم با یك سیستم غیرتهاجمی نیو وبلاگ: شاید تشخیص و درمان بیماری خشكی چشم در آینده، با یك سیستم تصویربرداری جدید صورت گیرد كه بررسی را به صورت غیرتهاجمی انجام می دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران یك سیستم تصویربرداری غیرتهاجمی ابداع نموده اند تا تشخیص و درمان بیماری خشكی چشم را بهبود ببخشند. بیماری خشكی چشم، لایه اشك و رطوبت چشم را از بین می برد و به سوزش و تار شدن آن منجر می شود.
مشكل خیلی از بیماران مبتلا به خشكی چشم، هم اكنون با بررسی پرسش نامه هایی كه بیماران به آنها پاسخ می دهند، تشخیص داده می شود اما این پرسش نامه ها معمولا وابسته به تفكر شخص هستند و معمولا نمی توانند دلیل بیماری را شناسایی كنند. روش های بررسی لایه اشكی چشم نیز معمولا تهاجمی هستند و نمی توانند تغییرات سریعی كه با هر بار پلك زدن ایجاد می شوند، ردیابی كنند.
دكتر "یوئل آرییلی"(Yoel Arieli)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: معمولا تا ۶۰ درصد بیمارانی كه به چشم پزشك بازگشت می كنند، از خشكی چشم رنج می برند. سیستمی كه ما ابداع كرده ایم، اولین ابزاری است كه می تواند برای تصویربرداری از لایه اشكی چشم مورد استفاده قرار بگیرد و لایه های داخلی چشم را با وضوح نانومتر تشخیص دهد.
پژوهشگران باور دارند كه این سیستم می تواند بررسی های طیفی چشم را در یك میدان دید وسیع، تنها در چند ثانیه انجام دهد. این بررسی ها، تغییرات چشم را هنگام پلك زدن بررسی می كنند.



بهبود تشخیص
آرییلی اضافه كرد: در سال های اخیر، پیشرفت های قابل توجهی برای تشخیص بیماری خشكی چشم صورت گرفته اند. ما در این پژوهش، با پزشكان بسیاری همكاری كرده ایم كه اهتمام دارند ابزاری برای تصویربرداری دقیق از لایه اشكی چشم ابداع كنند.
در این ابزار جدید جهت بررسی چشم و تحلیل طیف انعكاس نور، از نور هالوژن استفاده می شود. این بررسی های طیفی می توانند امكان ارزیابی دقیق لایه های داخلی چشم و لایه اشكی را فراهم آورند. انجام چنین بررسی هایی، با روش های دیگر، دشواری های بسیاری به همراه دارد.
آرییلی افزود: این سیستم، عملكرد موثری دارد و كار خودرا بدون هیچ خطری انجام می دهد برای اینكه با یك منبع نور ساده كار می كند و ابزاری غیرتهاجمی است. این سیستم می تواند لایه اشكی چشم را در هر بار پلك زدن بررسی كند و كار خودرا به خوبی روش های تهاجمی تشخیص خشكی چشم انجام دهد.
این پژوهش، در مجله "Applied Optics" به چاپ رسید.




منبع:

1398/07/13
22:17:07
5.0 / 5
4097
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , درمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی