آیا خاك بازی برای كودكان امروز هم مفید است؟

آیا خاك بازی برای كودكان امروز هم مفید است؟ نیو وبلاگ: نتایج مطالعات نشان می دهد كه خاك سطحی می تواند مهم ترین عامل مواجهه كودكان با سرب باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، بررسی میزان سرب در خاك، برای تعیین خطرات آلودگی سرب برای كوچكترین و لطمه پذیرترین ساكنان كره زمین یعنی كودكان، بسیار مهم می باشد.
محققان دانشگاه تولین در امریكا در سال 2001 میزان سرب در خاك نیواورلئان را مورد بررسی قرار دادند و خاك حدود 5500 محله در خیابان های شلوغ، منازل، فضای باز و پارك ها را جمع آوری كردند و سپس 16 سال بعد همین بررسی را انجام دادند و سطح سرب در خون كودكان را نیز مورد آزمایش قرار دادند.
نتایج بررسی نشان داد كه تغییرات طولانی در سطح سرب خاك می تواند تاثیرات متفاوتی در سطح سرب خون كودكان داشته باشد.
هوارد میلكه، سرپرست این تحقیق و محقق این دانشگاه، اظهار نمود: گرد و غبار سرب قابل مشاهده نیست و بعضی از مكان های آلوده به سرب، گاهی بعنوان مكان هایی برای بازی كودكان در نظر گرفته می شود و كودكان با انجام فعالیت در این مكان ها با سرب آلوده می شوند كه بسیار خطرناك می باشد.
محققان اظهار كردند: قرار گرفتن در معرض سرب، برای كودكان، عواقب جبران ناپذیری ازجمله مشكلات رفتاری، كاهش ضریب هوشی، بیش فعالی، تاخیر در رشد، مشكلات شنوایی، كم خونی، بیماری كلیوی و سرطان به همراه خواهد داشت و در موارد نادر، منجر به تشنج، اغما و یا مرگ هم می شود.
این مطالعه نشان می دهد، كودكانی كه با خاك با میزان سرب زیاد بازی كردند میزان سرب در خون آنان نیز افزایش یافته و كمترین امتیاز در عملكرد مدرسه را كسب كردند.
دربرخی از كشورها همچون ایالات متحده، در سال های اخیر، سرب بعنوان یكی از مهم ترین عوامل خطر مرگ زودرس خصوصاً بر اثر بیماری های قلبی و عروقی شناخته شده و سالانه منجر به 412 هزار مرگ زودرس می شود.
این مطالعه جدید با همكاری پژوهشگران استرالیا، دانشگاه ایالتی كلرادو و دانشگاه شهری نیویورك در ایالات متحده انجام شده است.




منبع:

1398/07/29
23:28:56
5.0 / 5
3919
تگهای خبر: بازی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی