نرم افزاری كه لطمه های ناشی از پهپادها را می كاهد

نرم افزاری كه لطمه های ناشی از پهپادها را می كاهد نیو وبلاگ: یك شركت فعال در حوزه امنیت كامپیوتر، نرم افزاری عرضه كرده كه می تواند خطرات ناشی از پهپادها را به حداقل برساند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك رادار، پهپادهای غیرنظامی، خطری جدی برای فرودگاه ها و برخی تجارت ها به شمار می روند؛ بنا بر این شركت "كاسپرسكی"(Kaspersky) كه در حوزه امنیت كامپیوتر فعالیت دارد، چاره جدیدی عرضه كرده تا به سازمان ها كمك نماید كه از خود در مقابل تخلف غیرمجاز پهپادها محافظت كنند.
با وجود تعیین ارزش بازار جهانی پهپادها در سال ۲۰۱۸، سازگاری این فناوری در مقیاس گسترده می تواند تحت تاثیر نتایج منفی مربوط به پهپادها قرار بگیرد. بررسی جدید پژوهشگران آمریكایی نشان میدهد كه فقط ۳۱ درصد كسانی كه به سوالات این بررسی پاسخ داده اند، نگرش مثبتی نسبت به پهپادها دارند.
بیشترین دلیل نتایج منفی پهپادها، استفاده غیرقانونی از آنها است. یكی از نمونه های بروز چنین مشكلی، امسال و در "فرودگاه گاتویك"(Gatwick Airport) لندن بود كه حضور پهپادها به انحراف هواپیماها از مسیر خود منجر گردید. از پهپادها می توان برای كارهای مخربی مانند جاسوسی، لطمه رساندن به مردم و یا زیرساخت های مهم نیز بهره برد.



طرح ضد پهپاد!
شركت "كاسپرسكی" جهت استفاده ایمن تر از پهپادها و افزایش مسئولیت اپراتور، روش مخصوص به خودرا ابداع كرده است. این شركت، یك نرم افزار ابداع كرده كه چندین ماژول سخت افزاری در آن به كار گرفته شده تا بتواند پهپاد را از اشیای دیگر تشخیص دهد.
ماژول مخصوص شناسایی می تواند با كمك دوربین ها، فناوری لیدار و سنسورهای شنیداری، پهپادها را جستجو كند. كاسپرسكی، اولین شركتی است كه از اسكنر لیزری برای تعیین موقعیت پهپاد بهره برده است.
هنگامی كه نرم افزار، یك جسم متحرك را در آسمان شناسایی كند، مختصات آنرا به یك سرور می فرستد و سپس این اطلاعات را به یك واحد خاص ارسال می كند. واحد بعد از دریافت اطلاعات، با چرخش به سمت جسم حركت می كند، به ردیابی آن می پردازد و سپس، دوربین روی آن زوم می كند.
كاسپرسكی، یك شبكه عصبی را نیز آموزش داده تا پهپادها را از اجسام متحرك دیگر تشخیص دهد و همزمان به تحلیل آنها در ویدئو بپردازد. اگر شبكه عصبی تشخیص دهد كه جسم مورد نظر یك پهپاد است، سرور، دستوری را به ماژول می فرستد تا ارتباط میان ابزار و كنترل كننده آنرا برقرار كند. این كار سبب می شود تا پهپاد بتواند به جایی كه از آن آمده، بازگردد یا در مكانی كه سیگنال ارتباطی آن با كنترل كننده قطع شده، فرود آید؛ بدین ترتیب لطمه های وارد شده به پهپاد به حداقل می رسند.




منبع:

1398/07/30
19:24:07
5.0 / 5
3803
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی