آزمایش ایمنی كپسول استارلاینر ساعاتی دیگر انجام می شود

آزمایش ایمنی كپسول استارلاینر ساعاتی دیگر انجام می شود به گزارش نیو وبلاگ كپسول ˮاستارلاینرˮ ساخته شده توسط شركت ˮبوئینگˮ مقرر است ساعت 17: 30 دقیقه امروز دوشنبه چهارم نوامبر به وقت ایران برای پرتاب آزمایشی به منظور ارسال محموله و فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی برای آزمودن جدا شدن بموقع كپسول از موشك در صورت احساس خطر صورت گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، كپسول بوئینگ "CST-۱۰۰ Starliner" در حال نزدیك شدن به ارسال فضانوردان به مدار زمین است و این گام تا ساعاتی دیگر برداشته می شود.
ناسا و بوئینگ امروز(۴ نوامبر) ساعت ۱۷: ۳۰ به وقت ایران آزمایش جدا شدن "استارلاینر" از سكوی پرتاب را به صورت زنده پخش خواهند كرد.
این آزمایش نیز مانند آزمایش های مشابه تأیید خواهدنمود كه آیا فضاپیما می تواند بطور ایمن پرتاب شود و تجهیزات و مهم تر از همه فضانوردان را در صورت ایجاد مشكل برای موشك حمل كننده جدا كند یا خیر.
این كپسول به مانند كپسول های دیگر باید بتواند در صورت پیش آمدن موقعیت اضطراری نظیر آتش گرفتن موشك حمل كننده، به سرعت خودرا از آن جدا كند تا تجهیزات و فضانوردان گرفتار لطمه نشوند.
در این پرتاب آزمایشی چهار موتور جدا كننده و موتور پیشران كنترل كننده، فضاپیما را تقریباً یك مایل از سطح زمین بالا می برند و به یك مایلی شمال سكوی پرتاب هدایت می كنند.
یك پنجره سه ساعته برای انجام این آزمایش باز می شود تا در صورت مساعد بودن شرایط جوی و محیطی و دیگر شرایط لازم، این پرتاب صورت گیرد.
نباید انتظار داشت كه این فضاپیما به جلو حركت نماید، برای اینكه برای زنده ماندن آماده نیست.
اگر همه این موارد به خوبی پیش برود، "استارلاینر" نیز مانند كپسول "دراگون" اسپیس ایكس و سایر فضاپیماها بعنوان قسمتی از برنامه تجاری حمل خدمه ناسا كه هدفش در اختیار داشتن باردیگر وسایل نقلیه آمریكایی برای حمل فضانوردان آمریكایی به مدار زمین و رساندن آنها به ایستگاه فضایی بین المللی بوسیله همكاری با شركت های فضایی خصوصی است، قرار می گیرد.
این برنامه بیشتر از آنكه موجب افزایش غرور ملی آمریكا می شود، می تواند وابستگی آمریكا به روسیه را برای انجام ماموریت هایی كه نیاز به همكاری روسیه نیست، كم كند.



1398/08/14
10:15:52
5.0 / 5
3956
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی