ایرباس پهپاد مخفی خویش را توسعه داد

ایرباس پهپاد مخفی خویش را توسعه داد به گزارش نیو وبلاگ شركت هواپیماسازی اروپایی ˮایرباسˮ (Airbus) با همكاری ˮوزارت دفاع فدرال آلمانˮ موفق به توسعه پهپادی جدید به نام ˮلوتˮ (LOUT) شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، ایرباس در سال ۲۰۰۷ به صوت مخفیانه ساخت یك پهپاد مجهز به فناوری رادارگریزی را شروع كرد و از سال ۲۰۱۰ همكاری خویش را با وزارت دفاع آلمان برای توسعه این پهپاد شروع كرد.
این پروژه در سال ۲۰۱۰ پشتیبانی وزارت دفاع فدرال در آلمان را دریافت كرد و عملیات ساخت آن در تاسیسات ایرباس در شهرهای برمن و منچینگ، بایرن، آلمان انجام شد.
این هواپیمای بدون سرنشین كه لوت نام دارد از دید رادارها مخفی خواهد ماند و رادارها قادر به شناسایی آن نخواهند بود چونكه مجهز به فناوری رادار گریزی است.


تكنولوژی رادارگریزی كه "LO technology" (تكنولوژی كم دیده شدن) هم نامیده می شود، یك زیر مجموعه از تاكتیك های نظامی و اقدامات متقابل الكترونیكی منفعل است كه شامل طیف وسیعی از تكنیك های مورد استفاده در هواپیما، كشتی ها، زیردریایی ها، موشك ها و ماهواره ها برای كمتر دیده شدن شان در مقابل رادار، امواج فروسرخ و دیگر روش های تشخیص می باشد.


همینطور گرمای ساطع شده از پهپاد لوت بسیار اندك خواهد بود و آنقدر بی سر و صدا پرواز می كند كه تشخیص آن حدودا غیر ممكن خواهد بود.
ایرباس چند تصویر از مدل آزمایشی این پهپاد منتشر نموده كه نشان داده است بلندی و طول بال های مدل آزمایشی ۱۲ متر است.
این پروژه تا كنون رونمایی نشده بود و الان شركت ایرباس فاش كرده است كه این هواپیمای بدون سرنشین نخستین پرواز آزمایشی خویش را در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد داد.
پیشبینی می شود پهپاد لوت به سیستم جدید ضربت آینده هوایی (FCAS) كمك نماید. سیستم جدید ضربت آینده هوایی، سیستمی است كه در آلمان، فرانسه و اسپانیا در حال توسعه است.
لوت برای حمله به سیستم های راداری هم قابل استفاده می باشد. همینطور انتظار می رود كل سیستم جدید ضربت آینده هوایی در سال ۲۰۴۰ جهت استفاده آماده شود.




منبع:

1398/09/03
09:54:14
5.0 / 5
4189
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی