مزایای مانیتورینگ شبكه

مزایای مانیتورینگ شبكه نیو وبلاگ: اگر تمایل دارید در خصوص مشخصات اصلی مانیتورینگ شبكه اطلاعاتی داشته باشید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


اگر شما هم تمایل دارید که در خصوص مشخصات اصلی مانیتورینگ شبکه اطلاعاتی داشته باشید و بدانید که نصب یک سیستم مانیتورینگ در چه مواقعی ضروری است بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین در این مطلب ما قصد داریم  توضیحاتی در خصوص مانیتورینگ اتاق سرور ذکر کنیم.

مانیتورینگ شبکه

به طور کلی می توان گفت یکی از مهمترین وظیفه هایی که مانیتورینگ شبکه بر عهده دارد بررسی ترافیک هایی است که در میان دستگاه‌های موجود یک شبکه وجود دارد. به بیان دیگر می توان گفت سیستم مانیتورینگ بررسی می نماید که آیا یک دستگاه برای شما کار می کند یا خیر؟ که این خبر توسط سیستم مانیتورینگ به سیستم مورد نظر ارسال می شود. از طرفی لازم است بدانید تشخیص دادن انواع مشکلات در شبکه و همچنین پیش بینی کردن وقایعی که ممکن است رخ بدهد و اعلام و هشدار از جمله وظایف اصلی مانیتورینگ می باشد. مثلاً در هنگامی که خطا وجود داشته باشد اطلاعات از طریق این سیستم به ادمین ارسال شده تا وی برای برطرف کردن خطا های موجود اقداماتی انجام دهد. حال می توان گفت در مواردی که کار شما فراهم آوردن خدمات مشتریان است طبیعتاً این خدمات به زیر ساخته شما بستگی داشته که در این صورت باید از سیستم مانیتورینگ استفاده کرده و با این اقدام خطاهای به وجود آمده را شناسایی کرده و با رفع مشکل آن از رنجش مشتریان جلوگیری کنید.

مشخصات اصلی سیستم مانیتورینگ

در خصوص مشخصات مانیتورینگ شبکه باید بدانید که انتخاب سیستم مانیتورینگ، متناسب با نیاز شما متفاوت بوده زیرا هر کدام از انواع مانیتورینگ دارای ویژگی های خاصی بوده که تاثیر بسزایی در شناسایی ابزار مناسب دارد. از جمله مهمترین مشخصات مانیتورینگ شبکه می‌ توان به این اشاره کرد که این سیستم باید قادر به پیکر بندی و ارسال هشدار به تعداد زیادی از کانال ‌های ارتباطی باشد. همچنین اطلاعات شبکه و اجزای آن که در داشبورد نمایش داده می‌ شود باید قابل شناسایی بوده و به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

مزایای استفاده از مانیتورینگ شبکه

با وجود آنچه گفته شد طبیعتاً در می یابیم که استفاده از سیستم مانیتورینگ به طور حتم مزایای زیادی به همراه داشته که در این بین می توان گفت اولین مزیتی که در مانیتور کردن تجهیزات بسیار به چشم می آید، کاهش هزینه ها است. به طوری که با این کار قابلیت مشاهده همه اعضای شبکه در یک پنل به وجود آمده و به راحتی می توانید دستگاه های قدیمی که ممکن است از وجود آن اطلاعاتی نداشته باشید را پیدا نموده و آن ها را به صورت نتیجه بخش بازیابی کنید. همچنین از دیگر مزایای استفاده از مانیتورینگ می توان به فهرست کردن اعضا جهت مدیریت آن با آسانی اشاره کرد. همچنین توجه داشته باشید با مانیتور کردن سیستم ها شما می توانید به راحتی مشکلات شبکه ای را شناسایی نموده و برای مقابله هرچه زودتر با آن ها اقدام کنید.

مانیتورینگ اتاق سرور

یکی از مهمترین مکان هایی که نیاز به مانیتورینگ شبکه دارد، اتاق‌ های سرور می باشد. زیرا دیتاسنتر ها و اتاق‌ های سرور با وجود اینکه با داشتن مشکلات همچون قطع یا نارسایی سیستم کولینگ، نشت آب، قطع برق، بروز دود و آتش و دیگر عوامل می ‌تواند با کاهش حوادث بسیار بزرگ و جبران ‌ناپذیر شود، طبیعتا اگر این موارد به درستی بررسی نشود مشکلات بزرگتری بروز خواهد داد و می تواند شرایط خطرناکی را به وجود آورد. در این بین توجه داشته باشید مانیتور صحیح اتاق های سرور بسیار ضروری بوده است. همچنین توجه داشته باشید مانیتورینگ می تواند بر نوع کارکرد و طول عمر اجزای مختلف شبکه تاثیر بگذارد.

ضرورت استفاده از مانیتورینگ اتاق سرور

به طور کلی می توان گفت استفاده از سیستم مانیتورینگ اتاق سرور سامایش ایجاد شرایط محیطی پایدار می باشد به طوری که با استفاده از این سیستم در اتاق های سرور به محض افزایش دما یا رطوبت به صورت اس ام اس، خطر به مسئولین اعلام شده و همچنین کاربر می تواند در اتاق سرور دما را به راحتی مشاهده کند. کنترل برق اتاق سرور در شرایط بحرانی از طریق موبایل امکان پذیر است. در این خصوص لازم است بدانید وقتی که تجهیزات کامپیوتری گرم می شود سریع تر فرسوده شده با این حال استفاده از مانیتورینگ در اتاق های سرور بسیار می تواند سود بخش باشد. از طرفی با استفاده از این سیستم شما می توانید کنترل رطوبتی برای اتاق سرور داشته باشید زیرا هر شرایطی که موجب شود رطوبت روی تجهیزات به جا بماند دیر یا زود وسایل شما خراب خواهد شد و ضرر زیادی بر وسایل تان وارد می‌ شود.

1398/09/03
23:40:48
5.0 / 5
4647
تگهای خبر: رپورتاژ , بازی , خدمات , دیتا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی