دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست ابداع كردند

پیشگیری از خونریزی مصدومان با تزریق مایع مغناطیسی

پیشگیری از خونریزی مصدومان با تزریق مایع مغناطیسی به گزارش نیو وبلاگ دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) موفق به ابداع یك مایع مغناطیسی بی خطر برای بدن انسان شده اند كه در هنگام برداشتن جراحت و خونریزی با تزریق آن می توان جلوی خونریزی را با استفاده از دو آهن ربا گرفت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، هنگامی كه نخستین امدادرسانان به قربانیان یك حادثه، مثلا تصادف رانندگی می رسند، ناگفته پیداست كه یكی از اهداف اصلی آنها كنترل خونریزی مصدومان است. حالا با متد جدیدی كه محققان MIT ابداع نموده اند امكان دارد روزی بتوان با تزریق یك مایع مغناطیسی، این كار را با روشی مؤثرتر از همیشه انجام داد.
این مایع مغناطیسی توسط گروهی در MIT به سرپرستی "یوناتان تكلیب" ساخته شده و دارای ذرات مغناطیسی كوچكی است كه بعنوان یك سیستم تعلیق مغناطیسی شناخته می شود.
ایده این است كه دو آهنربای كوچك اما قوی به پوست چسبیده و در هر طرف جراحت قرار گیرند. سپس مایع مغناطیسی از بالای زخم مستقیماً در جریان خون تزریق شود. ازاین رو میدان مغناطیسی بوجود آمده توسط آن دو آهنربا باعث ایستادن ذرات مغناطیسی در محل زخم می شوند و تا حد زیادی خونریزی را كم می كنند یا حتی آنرا متوقف می كنند.


البته این یك اقدام موقت است كه با هدف تثبیت شرایط بیماران تا رسیدن به بیمارستان انجام می شود. در بیمارستان انسداد مغناطیسی برداشته می شود و زخم بسته می شود.
این سیستم روی صدمه های داخلی كار نمی كند، اما قطعا می تواند جان افراد را در حوادث مختلف نجات دهد.
"تكلیب" می گوید: ما امیدواریم كه مدت زمان بقای بیماران را حداقل ۳۰ دقیقه تمدید نماییم، به صورتی كه آنها بعد از ورود به مركز درمانی در وضعیت پایدارتری قرار داشته باشند. مطالعات نشان داده اند كه از دست دادن خون تاثیر مفهوم داری بر احتمال زنده ماندن افراد دارد.
محققان این مطالعه را در انجمن پزشكی آمریكا در سیاتل عرضه دادند.



1398/09/07
12:12:39
2.5 / 5
4183
تگهای خبر: پزشكی , دانشمند , درمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی