اسپیس ایكس 2 و نیم تن تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی كرد

اسپیس ایكس 2 و نیم تن تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی كرد نیو وبلاگ: شركت فضایی خصوصی ˮاسپیس ایكسˮ بنا بر قراردادی كه با ناسا دارد، 2.5 تن تجهیزات را سوار بر موشك ˮدراگونˮ به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، ماموریت "CRS-۱۹" شركت "اسپیس ایكس" بعنوان قسمتی از قرارداد با ناسا، یك ماموریت تجاری حمل و نقل تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی است كه قرار بود روز چهارشنبه پرتاب شود، اما به سبب وزش شدید باد و شرایط بد جوی روز پنجشنبه ۵ دسامبر با موشك دراگون پرتاب شد.
موشك دراگون از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی هوایی كیپ كاناوراول در فلوریدا با بیشتر از ۲.۵ تن لوازم و تجهیزات پرتاب شد كه شامل مواد مورد نیاز برای پشتیبانی از بیشتر از ۲۵۰ آزمایش علمی و تحقیقاتی است كه در آزمایشگاه فضایی انجام می شوند.
ناسا می گوید این محموله همین طور حاوی نسل جدید سیستم تصویربرداری فراطیفی از زمین است كه توسط ژاپنی ها ساخته شده است.
حدود ۳۰ دقیقه بعد از پرتاب، اسپیس ایكس خاموش شدن موتور اصلی را تأیید كرد و جداسازی موشك انجام شد. چند دقیقه بعد نیز دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.
ماموریت "CRS-۱۹" نوزدهمین ماموریت از ۲۰ ماموریتی است كه اسپیس ایكس برای ناسا انجام داد. این قرارداد در ژانویه سال ۲۰۱۶ منعقد شد.
اسپیس ایكس قرارداد دیگری را نیز با ناسا منعقد كرده است كه در آن موشك "فالكون ۹" و فضاپیمای دراگون برای تأمین مجدد تجهیزات ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۴ انتخاب شده اند.
كپسول دراگون بعد از مدت چهار هفته اقامت در فضا، با بیشتر از ۱.۵ تن از تجهیزات استفاده شده و نتایج آزمایشات به زمین باز خواهد گشت.
اسپیس ایكس اظهار داشت: دراگون حدود پنج ساعت و نیم بعد از ترك ایستگاه فضایی بین المللی، به جو زمین بازمی گردد و در ساحل بایا در كالیفرنیا واقع در اقیانوس آرام فرود خواهد آمد.




منبع:

1398/09/15
21:38:59
5.0 / 5
4181
تگهای خبر: تحقیقات , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی