یك سیارك هرمی غول پیكر امروز از كنار زمین می گذرد

یك سیارك هرمی غول پیكر امروز از كنار زمین می گذرد به گزارش نیو وبلاگ دانشمندان می گویند كه یك سیارك هرمی شكل امروز از نزدیكی زمین عبور می كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، بنا بر اعلام محققان " آزمایشگاه پیش رانش جت" ناسا، این سیارك كه ابعادش ۱۳۰ در ۵۷ متر است.
این سیارك "VH۵ ۲۰۱۹" نام دارد و از فاصله ۶.۸ میلیون كیلومتری زمین عبور می كند و به رغم اینكه سرعت عبور سیارك ۹.۸ كیلومتر بر ثانیه است، صدمه ای به زمین نمی رسد.
سیارك "VH۵ ۲۰۱۹" حدودا به اندازه هرم "خوفو" در مصر است.
عبور سیارك VH۵ ۲۰۱۹ از كنار زمین در شرایطی است كه طی ماه گذشته هم سیاركی غول پیكر معروف به ۲۰۰۰ از كنار زمین عبور كرد.
در سال ۲۰۱۶ میلادی ناسا یك دفتر با نام اختصاری "PDCO" تاسیس كرد كه از وجود سیارك هایی كه نزدیك زمین می شوند آگاهی پیدا كند.
مطالعات جدید نشان داده است كه طی ۲۹۰ میلیون سال گذشته، سیارك های زیادی بوده اند كه در حال برخورد با زمین بوده اند و این تعداد سه برابر گذشته های دورتر بوده است.
در زمان دایناسورها، زمانی كه یك سیارك به زمین برخورد كرد و منجر به مرگ دایناسورها شد، حدودا اندازه ای به ابعاد ۱۱ در ۸۱ كیلومتر داشت و انفجار آن با برخورد به زمین ۱۰ میلیارد بزرگتر از بمبی بود كه باعث انفجار هسته ای هیروشیما شد.
جالب است بدانید حاصل این برخورد منجر به ایجاد یك دهانه برخوردی روی كره زمین شد كه "دهانه چیكسالوب" نام دارد كه در پایین شبه جزیره یوكاتان در مكزیك مدفون است.
عمق این دهانه حدود ۲۰ كیلومتر است و عنوان بزرگترین دهانه برخوردی در سطح كره زمین را به خود مختص كرده است.
دانشمندان اروپایی و آمریكایی با استفاده از تجهیزات جدید توانسته اند دامنه تخمین زمان برخورد در دهانه چیكسالوب را به ۱۱ هزار سال محدود كرده و بین ۶۶٫۰۳ تا ۶۶٫۰۴ میلیون سال قبل قرار دهند كه تقریباً همزمان با انقراض عظیم دایناسورها است.



1398/09/17
14:12:06
5.0 / 5
4001
تگهای خبر: دانشمند , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی