ابراز نگرانی برندگان جوایز نوبل 2019 درباره تغییرات آب و هوایی

ابراز نگرانی برندگان جوایز نوبل 2019 درباره تغییرات آب و هوایی نیو وبلاگ: سه نفر از برندگان جوایز نوبل فیزیك، شیمی و اقتصاد امسال بتازگی طی كنفرانسی از نگرانی خود درباره تغییرات آب و هوایی گفتند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، سه نفر از برنده های جایزه نوبل امسال بتازگی اظهار كرده اند پرداختن به سوژه تغییرات آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردارست.
برندگان جوایز فیزیك، شیمی و اقتصاد نظرات خودرا در این زمینه در یك كنفرانس خبری كه روز گذشته برگزار شد، اعلام نمودند.
"دیدیه كولوز"(Didier Queloz)، یكی از برنده های جایزه نوبل فیزیك ۲۰۱۹ كه نوبل فیزیك را برای كشف این مساله كه یك سیاره فراخورشیدی در حال چرخش به دور یك ستاره شبه خورشید است، به دست آورد طی این كنفرانس گفت، تغییرات آب و هوایی مسئله بسیار مهمی است و افراد می بایست آنرا بسیار جدی بگیرند برای اینكه ما نمی توانیم در مكانی به غیر از زمین زندگی نماییم برای اینكه ما گونه ای هستیم كه برای این سیاره تكامل یافته ایم. ما برای زنده ماندن در هیچ سیاره دیگری غیر از این سیاره ساخته نشده ایم و بهتر است وقت و انرژی خودرا صرف كوشش برای حفظ آن نماییم.
"استر دوفلو"(Esther Duflo)، یكی از برندگان نوبل اقتصاد آگهی داد كه مقابله با تغییرات آب و هوایی "نیاز به تغییرات جدی در رفتار و عملكرد بشریت و خصوصاً در كشورهای ثروتمند كه مصرف كنندگان بزرگ كالاها و انرژی هستند، دارد.
"ام. استنلی ویتینگهام"(M. Stanley Whittingham) مردی كه نخستین باتری لیتیوم یونی را ساخته و یكی از برندگان نوبل شیمی امسال است اظهار داشت: برای كمك به حل مسئله آب و هوا، حالا بهترین زمان است. ما باید بطور جدی به فكر این مساله باشیم. چاره تنها از بین بردن دی اكسید كربن نیست.




منبع:

1398/09/17
21:26:40
5.0 / 5
4361
تگهای خبر: اقتصاد , باتری , سیاره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی