تشریح پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه

تشریح پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه نیو وبلاگ: معاون فنی و توسعه شبكه همراه اول در یك نشست تخصصی، به تشریح پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه در ایران پرداخت.



به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سیار ایران، مرتضی طاهری بخش در نشست تخصصی «عدم قطعیت های توسعه نسل پنجم ارتباطات در شهرهای هوشمند» كه روز سه شنبه 19 آذرماه هم زمان با برگزاری نمایشگاه «تهران هوشمند» در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینكه جای خرسندی است كه قبل از ورود و فراگیری تكنولوژی 5G، با برگزاری نشست های تخصصی به فكر آماده و فراهم سازی شرایط مواجهه با این فناوری هستیم، اظهار نمود: اولین سوژه درباره عدم قطعیت ها، بحث «فركانس» است.
معاون فنی و توسعه شبكه همراه اول اضافه كرد: بر طبق آنچه در كنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی 2019(WRC-19) نهایی شده، رگولاتوری ها باید طیف پیوسته 80-100 مگاهرتز را در باند 3.5 گیگاهرتز و حداقل باند یك گیگاهرتز را برای باندهای موج میلیمتری در نسل پنجم در نظر بگیرند؛ در غیر این صورت شبكه 5G جان نخواهد گرفت.
وی بحث دیگر را در ارتباط با زیرساخت ها دانست و ابراز كرد: با عنایت به اینكه پایداری 5G نزدیك به صددرصد و مقرر است سرویس های پرریسكی بر بستر آن ارائه شود، باید به مقوله زیرساخت ها اهمیت ویژه ای داد؛ برآورد می شود اجرای پایلوت این نسل را تا 2021 – 2022 و توسعه فراگیر آنرا تا 2024 – 2025 داشته باشیم.
طاهری بخش «رساندن فیبر به محل سایت های ارتباطی»، «تجمیع دیتاسنترها» و «تعامل 5G با دیگر نسل های قبلی» را همچون دیگر مباحث لازم برای ورود به این تكنولوژی عنوان نمود و اظهار داشت: گذشته از تمامی این موارد، سرویس های اپراتورها مبتنی بر تقاضاست و تا زمانیكه صنعت تقاضایی جهت استفاده از ظرفیت های 5G نداشته باشد، اپراتورهای ارتباطی برای رفتن به سمت 5Gترغیب نخواهند شد.
معاون فنی و توسعه شبكه شركت ارتباطات سیار ایران در ادامه سخنانش و در پاسخ به سوال مدیر پنل در خصوص لزوم سرمایه گذاری مشترك اپراتورها برای ورود به 5G تصریح كرد: باید سیاست های تشویقی دراین زمینه وجود داشته باشد تا این مهم محقق شود.
وی اضافه كرد: سرمایه گذاری مشترك را می توان در چارچوب دو مدل «ایجاد شركت مشترك» یا «اجاره زیرساخت های فراهم شده توسط سرمایه گذاری ثالث» پیش برد و در مباحث در رابطه با فركانس هم می توان RAN Sharing را به اجرا گذاشت.
طاهری بخش اشاره كرد: با این وجود چشم انداز روشنی برای همكاری اپراتورها حول محور این تكنولوژی قائل نیستیم، مگر اینكه رگولاتوری سیاست های تشویقی نظیر كاهش تسهیم درآمدش از 31 به 5 درصد یا تخصیص فركانس بیشتر به اپراتورها را پیاده سازی كند.
در این جلسه تخصصی معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز حضور داشت.

2121


منبع:

1398/09/25
20:25:36
5.0 / 5
4400
تگهای خبر: تكنولوژی , جهان , دیتا , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی