اپل اختراع پزشك آمریكایی را دزدیده است؟

اپل اختراع پزشك آمریكایی را دزدیده است؟ نیو وبلاگ: یك پزشك آمریكایی با ادعای اینكه شركت اپل از اختراع وی در نظارت بر ضربان قلب تعبیه شده در ساعت های هوشمند اپل موسوم به ˮاپل واچˮ استفاده كرده، از این شركت شكایت كرده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فناوری نظارت بر ضربان قلب موجود در "اپل واچ" ممكنست برای مطالعات علمی و حتی نجات جان افراد مفید باشد، كمااینكه بوده است، اما یك پزشك آمریكایی معتقد می باشد كه این یك سرقت علمی نیز بوده است.
یك پزشك نیویوركی شركت اپل را به سرقت اختراع خود در زمینه نظارت بر ضربان قلب متهم كرده است و ادعا می كند كه اپل از روش ابداعی وی برای رصد ضربان قلب افراد در ساعت های هوشمند خود بهره برده است.
این پزشك متخصص قلب و عروق دانشگاه نیویورك به نام دكتر "جوزف ویزل"(Joseph Wiesel) از اپل به بهتان سرقت یك روش اختراع شده توسط وی برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی شكایت كرده است.
وی ادعا می كند كه جزئیات اختراع خودرا در سپتامبر سال 2017 با اپل به اشتراك گذاشته است، اما این شركت از مذاكره با حسن نیت امتناع ورزیده و چاره ای برای وی جز شكایت نگذاشته است.
این پزشك امیدوار است كه اپل از استفاده از این روش وی بدون پرداخت حق الزحمه وی دست بردارد.
خبرنگاران طبق معمول به سراغ اپل رفته اند تا اظهارنظر این شركت در مورد این مساله را جویا شوند، اما این شركت بطور معمول در مورد دادخواست های این چنینی اظهارنظر نمی كند.
اپل با این گونه دعاوی در مورد حق ثبت اختراع غریبه نیست، بااینكه این موارد اغلب به نمونه هایی ختم می شود كه یا فناوری خاصی را تولید نكرده اند و یا قصد نداشته اند آنرا به یك محصول واقعی تبدیل كنند. اما این مورد متفاوت می باشد، چونكه "ویزل" به وضوح مخترع این روش است. با این وجود احیانا با یك دعوای حقوقی دشوار در مقابل اپل در دادگاه روبرو شود. او باید نشان دهد كه روش اپل كاملاً مشابه با اختراع وی است و نمونه ای با شباهت اندك به آن نیست.




منبع:

1398/10/09
13:46:07
5.0 / 5
4283
تگهای خبر: اپل , دانشگاه , فناوری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی