برای اولین بار در چین

جراحی رباتیك تعویض مفصل با موفقیت انجام شد

جراحی رباتیك تعویض مفصل با موفقیت انجام شد نیو وبلاگ: برای نخستین بار در چین، با كمك یك ربات ساخت داخل، عمل جراحی تعویض كامل مفصل ران با موفقیت انجام شد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، این هفته در یك بیمارستان در پكن، بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفت كه سال ها از درد مفاصل رنج می برد و به سبب داشتن یك بیماری نادر، گرفتار سایش شدید در مفاصل خود بود كه منجر به بدشكلی مفاصل لگن وی شده بود.
نكته قابل توجه این جراحی این بود كه با كمك یك ربات انجام شد. در این جراحی، مفصل لگن بیمار به صورت كلی با مناسب ترین پروتز تعویض شد و زاویه انحراف كاشت پروتز به حال كمتر از یك درجه كنترل گردید.
رباتی كه در این جراحی استفاده شد، آناتومی بدن بیمار و رابط مفصل ران- ستون فقرات را تجزیه و تحلیل كرد. بدین سان جراحی دقیقا مطابق با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده صورت گرفت.
این برای نخستین بار در چین بود كه عمل جراحی تعویص مفصل ران با كمك یك ربات انجام می شد.
"ژو یكسین" جراح این پروژه اظهار كرد، در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۳۰۰ هزار عمل جراحی تعویض مفصل ران در چین انجام شد كه سالیانه هم ۱۰ تا ۱۵ درصد بر این تعداد افزوده می شود.
وی معتقد می باشد كمك گرفتن از ربات ها در جراحی ها می تواند در كل كشور رواج پیدا كند و به درمان های دقیق تر و هوشمندانه تر بیماران كمك نماید.



1398/10/23
14:19:00
5.0 / 5
4599
تگهای خبر: پروژه , درمان , ربات , رباتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی