ساخت یك سنسور فوق باریك برای احراز هویت

ساخت یك سنسور فوق باریك برای احراز هویت نیو وبلاگ: یك شركت ژاپنی موفق به تولید یك سنسور بیومتریك بسیار باریك شده كه می تواند برای تشخیص هویت به كار گرفته شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت "جپن دیسپلی"(Japan Display) كه تولیدكننده ال سی دی است، موفق به تولید نخستین سنسور تصویر فوق باریك جهان شده كه می تواند اثر انگشت و الگوهای وریدی و امواج ضربان را بررسی كند.
سنسور تصویر نوعی سنسور است كه امواج نور(عبور كرده یا بازتابیده از اشیاء) را به سیگنال الكتریكی تبدیل می كند. این امواج می توانند امواج نور مرئی یا سایر انواع امواج الكترومغناطیسی باشند.
ضخامت این سنسور بیومتریك به ۱۵ میكرومتر می رسد كه به اندازه ضخامت یك ورقه كاغذ است.
این سنسور قادر می باشد با سرعتی بالا اطلاعات را بخواند و تصویربرداری را با وضوح بسیار بالا انجام دهد.
بنا بگفته شركت "جپن دیسپلی"، این توانایی سنسور سبب می شود در برنامه های امنیتی و فناوری پوشیدنی حساس به اطلاعات كاربرد داشته باشد.
بقیه سنسورهای موجود با استفاده از سیگنال های بیومتریك(امواج ضربان) و اطلاعات بیومتریك(اثر انگشت) كار می كنند ولی سنسور ساخت ژاپنی ها از هر دو این توانایی ها برخوردارست.
هنوز هیچ حرفی از تجاری سازی این محصول عنوان نشده ولی شركت جپن دیسپلی انتظار دارد كه این سنسور در سیستم های امنیتی به كار گرفته شود تا به شركت های مختلف در جلوگیری از جعل هویت كمك نماید.




منبع:

1398/11/02
23:04:57
5.0 / 5
4375
تگهای خبر: اطلاعات , امواج , جهان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی