صدای یك مومیایی ۳۰۰۰ ساله بازسازی شد

صدای یك مومیایی ۳۰۰۰ ساله بازسازی شد به گزارش نیو وبلاگ محققان انگلیسی توانستند با استفاده فناوری ˮچاپ سه بعدیˮ صدای یك مومیایی ۳ هزار ساله را بازسازی كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، همه ما می دانیم كه چاپ سه بعدی بعنوان ابزاری برای كمك به حفظ آثار باستانی و به اشتراك گذاشتن تاریخ و فرهنگ استفاده می شود.
ولی این طور به نظر می آید كه می توان از این تكنولوژی برای حفظ صدا هم بهره برد.
یك تیم تحقیقاتی از دانشگاه "یورك" و" رویال هالووی لندن" با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، مجرای صوتی یك مومیایی ۳ هزار ساله را بازآفرینی كردند.
تیم تحقیقاتی پروژه از راه تلفیقی از "سی تی اسكن" و فناوری "چاپ سه بعدی" مجرای صوتی این مومیایی را كه به یك كاهن مصر باستان تعلق داشت، بازسازی كردند.
بدن این مومیایی در موزه شهر " لیدز"(Leeds) انگلیس نگهداری می شود.


به این ترتیب محققان دانستند كه صدای این كاهن مومیایی در زمان حیات آن حدودا چگونه بوده است.
این صدا با استفاده از مجرای صوتی چاپ سه بعدی شده با یك حنجره الكترونیكی ساخته شد. صدای تولید شده از این مدل هم یك صدای واحد بود.
بنا به قول محققان پروژه، روشی كه برای تولید این صدا استفاده شد، قادر به تولید گفتار در حال انجام نخواهد بود ولی می تواند صدای باستانیان را بازسازی كند.
باید گفت دو عامل در موفقیت این پروژه تأثیر گذار بودند. اول اینكه دستگاه صوتی هر فرد منحصر به فرد است و دیگر اینكه به علت فرایند مومیایی شدن، دستگاه صوتی این كاهن بافتی نرم داشت.
نتایج این مطالعه در مجله "Scientific Reports" منتشر شد.




1398/11/05
23:07:37
5.0 / 5
4044
تگهای خبر: الكترونیك , پروژه , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی