توسعه باندی كه در صورت بروز عفونت تغییر رنگ می دهد

توسعه باندی كه در صورت بروز عفونت تغییر رنگ می دهد به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران ˮآكادمی علوم چینˮ موفق به توسعه بانداژ هوشمندی شده اند كه درصورت بروز عفونت تغییر رنگ می دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران چینی بانداژ هوشمندی ایجاد كرده اند كه در صورت شناسایی باكتری های مقاوم به آنتی بیوتیك تغییر رنگ می دهد.
یكی از مهمترین مشكلات مراقبت های بهداشتی جهان هم اكنون افزایش باكتری های مقاوم به آنتی بیوتیك است كه در صورت عدم كنترل، یك مرتبه دیگر عامل ظهور عفونت های كشنده در سراسر دنیا خواهد شد.
حالا محققان آكادمی علوم چین یك باند هوشمند بوجود آورده اند كه در صورت شناسایی باكتری های مقاوم به آنتی بیوتیك تغییر رنگ می دهد تا پزشكان به راحتی دریابند كه در آن زمان می بایست چه دارویی را برای از بین بردن این باكتری ها تجویز كنند.


این مفهوم به این معناست كه باند وقتی كه روی زخم قرار می گیرد، ابتدا رنگ آن سبز است و اگر حضور باكتری هایی كه به آنتی بیوتیك ها حساس هستند را شناسایی كند، طی یك دوره حدود چهار ساعته زرد می شود و اگر باكتری های مقاوم در مقابل دارو را تشخیص دهد، به رنگ قرمز در خواهد آمد.
این مكانیسم تغییر رنگ توسط مواد شیمیایی موجود در بانداژ امكان پذیر است. باكتری های بیماری زا اغلب محیط های اسیدی بیشتری را برای خود ایجاد می كنند؛ ازاین رو باند حاوی یك نشانگر pH ساده است كه اگر آن اشكالات در اطراف باشد، تغییر رنگ می دهد. در همین حال ماده شیمیایی "نیتروسفین" (nitrocefin) هنگامی كه حضور آنزیمی به نام "بتا-لاكتاماز" (beta-lactamase) را كه توسط باكتری های مقاوم در مقابل دارو تولید می شود، شناسایی كند، به رنگ قرمز در می آید و این مورد پزشكان را قادر می كند تا داروهای قویتری را برای از بین بردن این باكتری ها و پیشگیری از عفونت تجویز كنند.
یافته های این مطالعه در مجله " ACS Central Science " منتشر گردید.



1398/11/11
00:22:57
5.0 / 5
4308
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی