راه اندازی سرویس آگهی برای كرونا توسط گوگل

راه اندازی سرویس آگهی برای كرونا توسط گوگل نیو وبلاگ: گوگل به دنبال اعلام وضعیت اضطرار از جانب سازمان بهداشت جهانی برای بیماری كرونا، برای جستجوها در مورد ویروس كرونای جدید كه شیوع آن مردم و دولت های سراسر دنیا را نگران كرده است، سرویس آگهی را برای چنین جستجوهایی فعال كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسلش جیر، سازمان بهداشت جهانی(WHO) به سبب وضعیت جدید به وجود آمده در مورد بیماری كروناویروس كه جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، وضعیت اضطراری جهانی اعلام نموده است. جای تعجب نیست كه این مساله موجب ترس و وحشت و البته سیل جستجوها در مورد این بیماری در گوگل شده است.
بنا بر این این غول فناوری با علم به اینكه می تواند نخستین تاثیر را روی مردم داشته باشد، سرویس آگهی اضطراری(SOS Alert) را برای چنین جستجوهایی فعال كرده است تا كاربران مستقیما به اطلاعاتی كه از جانب سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر درباره این بیماری و شیوع آن انتشار یافته است، دست یابند و با مطالب دروغ و گمراه كننده مواجه نشوند.
گوگل و فیس بوك معمولاً سامانه های آگهی قرمز را باتوجه به فجایع طبیعی و انسانی راه اندازی می كنند. فیس بوك از شبكه اجتماعی خود استفاده می نماید تا به كاربران و دوستان شان اعلام كند كه در امنیت هستند. از جانب دیگر سرویس آگهی گوگل، به خصوص برای پایین آوردن پیوندهای مشكوك، اطلاعاتی را كه از منابع تأییدشده تهیه می شود، در اولویت منابع جستجو قرار می دهد.
گوگل در توییتر اعلام نموده است كه به هر كسی كه می خواهد اطلاعاتی راجع به بیماری كرونا و كروناویروس یا مطالب در رابطه با آن جستجو كند، مطالب و منابعی از سازمان سازمان بهداشت جهانی نشان داده می شود. این موارد شامل وضعیت شیوع این ویروس و همین طور مشاوره در مورد چگونگی حفظ امنیت خود در مقابل آن است.


البته این اطلاعات در صدر نتایج جستجو یعنی جایی كه گوگل همیشه اخبار برتر را از منابع تأیید شده در آن قرار می دهد، جای نمی گیرند، اما بالاتر از مطالب و پیوندهای انجمن ها و بلاگ ها نشان داده می شوند.
گوگل قول داده است كه اطلاعات محلی را برای كاربران در هر منطقه بیابد و نشان دهد.
گوگل همین طور مبلغ 250 هزار دلار كمك مالی بلاعوض به صلیب سرخ چین تزریق كرده و از كارمندان خود نیزخواسته است تا بوسیله یك كمپین داخلی برای مبارزه با بیماری كرونا پول جمع آوری كنند كه در نتیجه آن تابحال مبلغی بالغ بر 800 هزار دلار جمع شده است.
ویروس كرونا نخستین بار در دسامبر سال قبل میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و الان به چندین كشور سرایت كرده است. این ویروس تابحال بیشتر از 200 نفر قربانی گرفته و بیشتر از 8 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا كرده است.




منبع:

1398/11/11
21:16:01
5.0 / 5
4588
تگهای خبر: اطلاعات , جهان , سازمان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی