در هفته گذشته

كدام تصاویر فضایی به آلبوم عكس اسپیس رفتند؟

كدام تصاویر فضایی به آلبوم عكس اسپیس رفتند؟ به گزارش نیو وبلاگ پایگاه خبری ˮاسپیسˮ منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر را كه در ایام گذشته انتشار یافته اند گردآوری كرده است.
چشمان "هابل" به سمت یك كهشان مارپیچی
این كهكشان مارپیچی بعنوان بخشی از پروژه مطالعه سیاهچاله ها توسط تلسكوپ فضایی "هابل"(Hubble) شكار شده و از غبارهای قرمز رنگ پوشیده شده است.
این كهكشان با شكوه "ان جی سی ۱۰۲۲"(NGC ۱۰۲۲۹) نام داشته و در صورت فلكی نهنگ قرار دارد. كهكشان مذكور در سال ۱۷۸۵ میلادی كشف شده و ۶۶ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد.


شَفَق قُطبی سبز رنگ
در این تصویر، شاهد پدپده زیبای شفق قطبی با نور سبز رنگ در اتمسفر فوقانی زمین هستیم.
فضانوردان "ایستگاه فضایی بین المللی" این تصویر را در تاریخ ۲۲ ژانویه ثبت كرده اند. زمانی كه ایستگاه فضایی در فاصله ۴۲۰ كیلومتری از اقیانوس اطلس، در حال گردش به دور زمین بود.


پیاده روی فضایی
فضانوردان "ایستگاه فضایی بین المللی" با انجام یك پیاده روی فضایی یك ردیاب ذرات به نام "طیف سنج مغناطیسی آلفا"(Alpha Magnetic Spectrometer) كه یك ردیاب ماده تاریك و پادماده است را تعمیر كردند.
طی این مأموریت "اندرو مورگان"(Andrew Morgan) از ناسا و لوكا پارمیتانو"(Luca Parmitano) از آژانس فضایی اروپا، كه هر دو از فضانوردان مأموریت "اكسپدیشن ۶۰"(Expedition ۶۰) هستند، به مدت شش ساعت و ۱۶ دقیقه پیاده روی فضایی انجام دادند.


پرتاب موفقیت آمیز ماهواره "استارلینك"
بعد از یك مرتبه تعویق پرتاب ۶۰ ماهواره "استارلینك" این ماهواره در نهایت سوار بر موشك "فالكون ۹" به فضا پرتاب شد.


سحابی "امگا" از نگاه رصدخانه "سوفیا"
این سحابی یكی از بزرگترین مناطق ستاره زایی در كهكشان راه شیری است. این تصویر جدید از سحابی امگا توسط رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ ناسا كه به "سوفیا"(SOFIA) معروف است، ثبت شده است.


مغز هسته خورشید
این تصویر كه با وضوح بسیار زیادی ثبت شده است، سطح خورشید را نشان داده است.
این ساختارهای مغناطیسی كوچك با استفاده از بزرگترین تلسكوپ خورشیدی جهان با نام مخفف "DKIST" رصد شده اند.


دو كهكشان در یك قاب
در تصویر زیر شاهد دو كهكشان با نامهای " NGC ۲۳۳۶" و " NGC ۲۹۳۷" هستیم كه توسط تلسكوپ فضایی "هابل"(Hubble) و "اسپیتزر"(Spitzer) رصد شده اند.





1398/11/14
13:33:16
5.0 / 5
4269
تگهای خبر: پروژه , تلسكوپ , جهان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی