اسپیس ایكس مدیر پیشین ناسا را برای همراهی در مأموریت دراگون استخدام كرد

اسپیس ایكس مدیر پیشین ناسا را برای همراهی در مأموریت دراگون استخدام كرد به گزارش نیو وبلاگ شركت اسپیس ایكس، مدیر سابق بخش منابع انسانی ناسا را جهت شركت در برنامه پرتاب دراگون استخدام كرده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، شركت "اسپیس ایكس"(SpaceX) می خواهد اولین پرواز فضایی دارای سرنشین خویش را با كپسول "دراگون"(Dragon) و در تاریخ هفت مه سالجاری میلادی انجام دهد. این شركت، ویدئویی را منتشر نموده كه تكمیل كپسول دراگون را نشان داده است. كپسول دراگون، یك محفظه آزمایشی مخصوص است كه هم اكنون تحت بررسی قرار دارد تا كاملا برای این مأموریت تایید گردد.
دراگون كه مقرر است "باب بهنكن"(Bob Behnken) و "داگ هارلی"(Doug Hurley)، فضانوردان آمریكایی را با خود به فضا ببرد، هم اكنون مورد آزمایش قرار دارد. گزارش ها حاكی از این هستند كه "ویلیام گرستنمایر"(William Gerstenmaier)، مدیر سابق بخش منابع انسانی ناسا هم جهت شركت در این پروژه استخدام شده است.


"گرستنمایر" به مدت ۱۴ سال در این سمت به ناسا خدمت كرد و برای ۴۰ سال هم به كار در برنامه شاتل های فضایی مشغول بود. دلیل انتخاب گرستنمایر توسط اسپیس ایكس، تجربه قابل توجه او در این حوزه است و این كه كمتر افرادی مانند او وجود دارند كه از چنین تجربه ای برخوردار باشند.
گام بعدی اسپیس ایكس بعد از مأموریت پرتاب كپسول سرنشین دار دراگون، این است كه به ناسا در عرضه خدمات برای انتقال سرنشین و فرستادن یا بازگرداندن انسان ها از ایستگاه فضایی بین المللی كمك نماید. ناسا هم اكنون برای فرستادن افراد مورد نظر خود به مدار و یا بازگرداندن آنها، از موشك های روسی "سایوز"(Soyuz) استفاده می نماید كه راه اندازی و اجرای آنها توسط سازمان فضایی فدرال روسیه معروف به "روسكاسموس"(Roscosmos) صورت می گیرد.



1398/11/24
01:51:16
5.0 / 5
3711
تگهای خبر: پروژه , خدمات , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی