ناسا فضانورد جدید استخدام می كند

ناسا فضانورد جدید استخدام می كند به گزارش نیو وبلاگ ناسا برای پروژه ˮآرتمیسˮ به دنبال فضانوردان جدید است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، "آرتمیس"( Artemis) پروژه بزرگ پیش روی ناسا است كه هدف آن بازگشت انسان به ماه و سپس قدم گذاشتن انسان روی مریخ است.
ناسا تمهیدات گوناگونی را برای پیشبرد این پروژه به كار گرفته و حال اطلاع داده كه به دنبال فضانوردان جدیدی است كه به تیم توسعه این مأموریت ملحق شوند.
ناسا تاریخ ۲ مارس تا ۳۱ مارس سالجاری را برای پذیرش فرم های درخواست متقاضیان واجد شرایط اعلام نموده است.
از شرایط متقاضیان برای ملحق شدن به ناسا این است كه این افراد حتما باید شهروندان آمریكایی باشند و مدرك كارشناسی ارشد خویش را در یكی از رشته های مهندسی، علوم زیستی، علوم فیزیك، علوم كامپیوتر و ریاضی گذرانده باشند.
اگر فردی مدرك كارشناسی ارشد نداشته باشد و به مدت دو سال در یك برنامه دكتری فعالیت داشته باشد هم می تواند فرم درخواست خویش را به ناسا اعلام نماید. البته این فعالیت باید در یكی از رشته های در رابطه با علوم، فناوری، مهندسی و یا ریاضی انجام شده باشد.
از طرفی دیگر، اگر فردی این مدارك معتبر را ندارد و یا مدرك وی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ آماده می شود به شرطی می تواند فرم درخواست خویش را ارسال نماید كه برنامه ملی آزمایش خلبانی را گذرانده باشد.
از دیگر شرایط تعیین شده برای متقاضیان این است كه باید به مدت ۲ سال تجربه حرفه ای در زمینه های مرتبط را داشته باشند و یا حداقل هزار ساعت خلبانی در هواپیماهای جت را سپری كرده باشند.
در آخر باید اظهار داشت كه فرد متقاضی باید آزمایش فیزیكی پرواز طولانی مدت را هم پشت سر بگذارد و چشمان وی اصلا ضعیف نباشد. فشار خون این افراد هم باید به اندازه ای باشد كه به هنگام فرود روی زمین گرفتار مشكل نشوند.
طی پنج دهه گذشته، ناسا بیشتر از ۳۵۰ نفر كارآموز را آموزش داده است كه هم اكنون ۴۸ فضانورد فعال در این سازمان مشغول كار هستند.
چندی قبل ۱۳ فضانورد جدید برای انجام مأموریت "آرتمیس" به ناسا ملحق شدند. این گروه شامل شش زن و هفت مرد بودند كه در بین آنها، "یاسمین مقبلی"، یك فضانورد ایرانی تبار هم به چشم می خورد.



1398/11/24
19:54:50
5.0 / 5
3788
تگهای خبر: پروژه , سازمان , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی