آغاز همكاری Turkcell و هوآوی برای بسط استفاده از سرویس های موبایلی HMS

آغاز همكاری Turkcell و هوآوی برای بسط استفاده از سرویس های موبایلی HMS نیو وبلاگ: اپراتور مخابراتی Turkcell و هوآوی از طرح های تازه ای بمنظور استفاده از سرویس های موبایلی هوآوی (HMS) رونمایی كردند.



محدودیت های اعمال شده از طرف ایالات متحده آمریكا موجب شد متخصصان هوآوی راهكاری را با عنوان Huawei Mobile Services (HMS) بجای سرویس های موبایلی گوگل توسعه دهند. سرویس جایگزینی كه بنظر می رسد علاوه بر به دست آوردن محبوبیت در بین كاربران، برای اپراتورهای تلفن همراه هم جذابیت پیدا كرده است.

به عنوان نمونه، شركت مخابراتی تركیه ای Turkcell تفاهم نامه همكاری را بمنظور استفاده از سرویس های موبایلی هوآوی (HMS)، با مسئولان این شركت امضا نموده است. با امضای این تفاهم نامه ی همكاری، شركت Turkcell از اكوسیستم نرم افزاری هوآوی برای سرویس دهی به مشتریان خود استفاده خواهدنمود. این همكاری در یك كنفرانس خبری در كشور تركیه به تایید مسئولان دو طرف رسیده است.

در این كنفرانس خبری، Murat Erkan بعنوان مدیرعامل Turkcell و Seth Wang مدیر گروه محصولات الكترونیكی مصرفی هوآوی در تركیه حضور داشتند.
همكاری های Turkcell با هوآوی به همین مورد محدود نشده و این اپراتور مطرح تركیه می خواهد یك میلیون دستگاه گوشی هوشمند هوآوی مجهز به نرم افزارها و سرویس های زیرمجموعه HMS را به فروش برساند. این گوشیهای هوشمند در بازه آوریل ۲۰۲۰ میلادی تا آخر سال بعد در اختیار كاربران قرار خواهد گرفت. در این راستا، ادغام HMS با حدود ۳۰ اپلیكیشن تلفن همراه، توسط متخصصان Turkcell شروع شده است. گوشیهای هوشمند آماده شده با این سبك و سیاق، در فروشگاه ها و بطور آنلاین در اختیار خریداران و مشتاقان قرار می گیرند. هوآوی هم اكنون ۴.۶ میلیون كاربر تلفن همراه با Huawei ID فعال در كشور تركیه دارد.

در سال قبل میلادی، دولت ایالات متحده، با محدود كردن همكاری شركت های آمریكایی با هوآوی، موجب شد هوآوی اكوسیستم نرم افزاری توسعه یافته توسط خودرا جایگزین سرویس های موبایلی گوگل كند. این در حالیست كه آمار و ارقام انتشار یافته از میزان فروش گوشیهای هوشمند هوآوی در سراسر جهان، از وضعیت مناسب این برند حكایت دارد.
Huawei Mate 30 Pro بعنوان نخستین گوشی هوشمند هوآوی كه بطور رسمی از سرویس های موبایلی هوآوی یا همان HMS استفاده می نماید، معرفی گردید. در این محصول فروشگاه نرم افزاری AppGallery بعنوان جایگزینی برای پلی استور گوگل، برای تهیه نرم افزارها و بازی های مورد علاقه كاربران، در دسترس قرار گرفته است.
هوآوی با روزرسانی و توسعه هرچه بیشتر HMS می تواند سرویس ها و قابلیت های بیشتری را در این اكوسیستم ادغام كند. بعنوان مثال، Huawei HMS 4.0 با معرفی Huawei Mobile Service Core (HMS Core) منتشر گردید تا سرویس های پایه برای اپلیكیشن های موجود روی دستگاه نظیر نقشه، موقعیت یاب و قابلیت های امنیتی را به بهترین شكل ممكن فراهم آورد. كتابخانه HMS Core هم با هدف ایجاد مجموعه ای جایگزین برای كتابخانه های سرویس موبایلی گوگل، در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری و كاربران قرار گرفت.
هوآوی اخیرا و در رویدادی مخصوص توسعه دهندگان كه در كشور روسیه انجام شد از سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری برای سرویس های موبایلی خود آگاهی داد. این شركت همین طور از برنامه ای برای سرمایه گذاری ۲۰ میلیون پوندی بمنظور تشویق توسعه دهندگان بریتانیایی و ایرلندی جهت ادغام اپلیكیشن ها در اكوسیستم HMS پرده برداشت.
2121


منبع:

1398/12/05
14:33:41
5.0 / 5
3501
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی