سیاست وزارت صنعت منجر به افزایش 55 برابری ماسك شد

سیاست وزارت صنعت منجر به افزایش 55 برابری ماسك شد دبیر كارگروه مقابله با كرونا وزارت صنعت، معدن و تجارت (ستاد لجستیك كرونا) از افزایش ۵۵ برابری تولید ماسك تنفسی با تدابیر اتخاذ شده از جانب این وزارتخانه از زمان انتشار كرونا اطلاع داد.


به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، "جمشید گلپور" اضافه کرد: برپایه برنامه ریزی این وزارتخانه، تولید اقلام و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا، تولید الکل افزایش دو برابری یافته است.
وی با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری تولید مایع دستشویی، افزود: سال جاری از فروردین ماه تولید دیگر اقلام شوینده در رابطه با جلوگیری از کرونا هم افزایش داشت که همچون آنها به افزایش ۳۳ درصدی تولید صابون است.
رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت اظهار داشت: تولید انواع دستکش در این زمان با افزایش ۲.۵ برابری و تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش هشت برابری داشت.
گلپور، با اشاره به آمار و ارقام تولید محصولات در رابطه با پیشگیری و درمان کرونا افزود: تولید محافظ صورت افزایش یک هزار برابری و تولید گان لمینت شده و لباس یکسره هم افزایش ۸۶۰ برابری داشت.
پیشتر "حسین مدرس خیابانی" سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا اظهار داشت: روزهای نخست انتشار کرونا ماشین آلات تولید ماسک از خارج وارد شد، اما امروز به صادرکننده این ماشین آلات تبدیل گشته ایم.
وی توضیح داد: اولین اولویت این وزارتخانه برای تحقق «جهش تولید» استفاده از ظرفیت های خالی است و به همین شیوه توانستیم از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در ایام نخست انتشار کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز به بیشتر از ۱۱ میلیون عدد در روز برسیم.



منبع:

1399/05/21
14:19:45
5.0 / 5
2095
تگهای خبر: درمان , صنعت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی