بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان ایجاد می شود

بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان ایجاد می شود به گزارش نیو وبلاگ یك استارتاپ آمریكایی با شركت ˮمگنیكسˮ برای ساخت بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان همكاری می كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت "یونیورسال هیدروژن" که یک استارتاپ سوخت لجستیکی جدید است، پروژه ای برای تولید یک هواپیمای هیدروژنی آغاز کرده است که بزرگترین هواپیماهای هیدروژنی جهان خواهد شد.
این شرکت که در لس آنجلس آمریکا مستقر است، مقرر است فناوری خویش را بر روی هواپیمای "Q300" که یک هواپیمای 56 نفره است و با نام "Dash-8" هم شناخته می شود، آزمایش کند. این هواپیما به بزرگترین هواپیمای تجاری با سوخت هیدروژنی تبدیل خواهد شد.
هواپیماهای هیدروژنی که بدون انتشار آلاینده خواهند بود، برای تأمین هواپیماهای مسافربری تا سال 2035 در نظر گرفته شده اند.
در حالیکه شرکت "ایرباس" می خواهد از هیدروژن بعنوان سوخت هواپیماهای خود استفاده نماید، استارتاپ "یونیورسال هیدروژن" می خواهد یک پیشرانه سلول سوختی کاملاً الکتریکی تولید نماید. این پیشرانه شامل موتورهای الکتریکی شرکت "مگنیکس" است که به صورت خاص برای تأمین انرژی دو توربو محرک "Dash-8" ساخته شده اند.
شرکت "مگنیکس"(Magnix) شرکتی است که اوایل سالجاری یک هواپیمای کوچک 9 نفره را بعنوان بزرگترین هواپیمای برقی جهان تابحال به پرواز درآورد.
بنا به قول مسؤلان این پروژه جدید، ظرفیت هواپیمای "Dash-8" ارتقا یافته توسط شرکت "یونیورسال هیدروژن" به 40 صندلی کاهش خواهد یافت، چون که ماژول های بزرگ هیدروژنی جای چند ردیف آخر را خواهند گرفت و تقریباً فضای 16 صندلی را اشغال می کنند.
برد این هواپیما تقریباً 740 کیلومتر خواهد بود که با یک جفت موتور الکتریکی دو مگاواتی "مگنیکس" کار می کند. هیدروژن اساساً مانند یک باتری عمل می کند و با حرکت در سلول های سوختی هواپیما، برق تولید می کند.
استارتاپ "یونیورسال هیدروژن" می خواهد محصول سوخت هیدروژنی خویش را که به قول این شرکت باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما نمی گردد، تا سال 2024 به خدمات تجاری برساند.
البته منتقدانی وجود دارند که به این واقعیت اشاره می کنند که هیدروژن در طول تاریخ خطرناک تر از سوخت های فسیلی بوده است. اما "یونیورسال هیدروژن" می خواهد ایمنی محصول خویش را با یک سری آزمایشات به نمایش بگذارد تا از این مورد اطمینان حاصل شود.
این شرکت می گوید تقریباً 2200 هواپیمای "Dash-8" در سرتاسر جهان وجود دارد که قابلیت سازکاری با این سلول های سوختی را دارند. ای شرکت همینطور در حال کار بر روی سیستم هایی است که بتوانند در سایر هواپیماها تعبیه شوند.




منبع:

1399/07/04
12:40:26
5.0 / 5
2219
تگهای خبر: باتری , پروژه , جهان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی