دومین پرتاب موفق موشك جدید روسیه انجام شد

دومین پرتاب موفق موشك جدید روسیه انجام شد روسیه دومین پرتاب موشک جدید خود موسوم به ˮآنگاراˮ(Angara) را با موفقیت به انتها رساند. ˮولادیمیر پوتینˮ می گوید موشک های ˮآنگاراˮ به کاهش اتکای روسیه به دیگران کمک می نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر طبق اعلام سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس)، روسیه دومین پرتاب موشک جدید کلاس سنگین خود موسوم به "آنگارا" را که نخستین موشک سنگین از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی تا حالا است، با موفقیت پشت سر گذاشته است.
"روسکاسموس" از پرتاب موفقیت آمیز موشک نسل جدید خود به نام "آنگارا-ای۵"(Angara-A۵) در روز دوشنبه آگاهی داد که در ساعت ۷: ۵۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی یک محموله ساختگی را از پلستسک در شمال روسیه به فضا برد.
این سازمان در بیانیه خود اظهار داشت: ۱۲ دقیقه و ۲۸ ثانیه بعد از پرتاب، موشک به مدار رسید و محموله از مرحله سوم موشک جدا شد.
"دیمیتری روگوزین" رئیس "روسکاسموس" از این خبر در حساب توئیتر خود استقبال کرد و تصویری از این موشک را منتشر نمود و نوشت: او پرواز می کند، لعنتی!
موشک کلاس سنگین "آنگارا" پیش از این تنها یک دفعه در دسامبر ۲۰۱۴ پرتاب شده بود. ضمن اینکه نوع سبک تری از این نوع موشک در ژوئیه همان سال پرتاب شده است.
موشک های "آنگارا" که به نام یک رودخانه در سیبری که از دریاچه بایکال سرچشمه می گیرد، نامگذاری شده است، نخستین عضو از خانواده پرتابگرهای جدید است که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید شده است.
این کلاس جدید از موشک ها برای جایگزینی با موشک های کهنه "پروتون" طراحی شده است که قدمت آنها به دهه ۱۹۶۰ باز می گردد و در سالهای اخیر چندین شکست شرم آور داشته است.
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه امیدوار است که این پرتابگرهای جدید صنعت فضایی روسیه را احیا کنند و اتکای این کشور به سایر کشورهای مشتق شده از شوروی سابق را کاهش دهند.
موشک های کلاس سنگین "آنگارا" نسبت به مدلهای قبلی با محیط زیست سازگارتر هستند، چونکه بجای "هپتیل" بسیار سمی، از اکسیژن و نفت سفید بعنوان سوخت استفاده می نماید.
برنامه فضایی روسیه به فرستادن نخستین انسان به فضا در سال ۱۹۶۱ علاوه بر پرتاب نخستین ماهواره به مدار چهار سال زودتر از آن(سال ۱۹۵۷) در جهان معروف است.
با این وجود، از زمان فروپاشی کامل اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، این کشور چندین شکست فضایی را متحمل شده است و در سالهای اخیر فضاپیماها و ماهواره های گرانقیمتی را از دست داده است. حالا روسیه با موشک های نسل جدید خود به فکر برگشت به مسابقه فضایی با ایالات متحده است.



1399/09/25
22:46:18
5.0 / 5
920
تگهای خبر: جهان , سازمان , صنعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی