در رسانه های خبری اوگاندا؛

مقاله صحیفه سجادیه در یك نگاه منتشر گردید

مقاله صحیفه سجادیه در یك نگاه منتشر گردید بمنظور معرفی جایگاه حیاتی و سرنوشت ساز امام سجاد (ع) در حفظ میراث، سنن، تعالیم عالیه، فرهنگ و معارف اسلام ناب مقاله کتاب صحیفه سجادیه در یک نگاه در رسانه های خبری اوگاندا معرفی گردید.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، بمنظور معرفی جایگاه حیاتی و سرنوشت ساز امام سجاد (ع) در حفظ میراث، سنن، تعالیم عالیه، فرهنگ و معارف اسلام ناب در قالب دعا و مناجات مقاله «کتاب صحیفه سجادیه در یک نگاه» در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اوگاندا همچون انجمن جورنالیست های خبری آفریقا، اخبار آفریقا، نشریه آنلاین هُملند، مطالعات فرهنگی ایران - آفریقا، آفریکن نیوز، گولدِن اَدورتس، سازمان اسلامی صبر، فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر، واتس آپ، ایران اوگاندا و تلگرام منتشر گردید.
در این مقاله ضمن عرض تبریک پنج شعبان و تولد امام سجاد (ع) به مردم اوگاندا آمده است که کتاب صحیفه سجادیه که یکی از جامع ترین و بهادار ترین منابع فرهنگی اسلام ناب می باشد دومین کتاب مهمی است که در صدر اسلام تدوین شده و مقام و منزلت آن بعد از قرآن مجید و نهج البلاغه قرار گرفته است.
در مقاله تبیین شده است که صحیفه سجادیه آنقدر اهمیت دارد که از آن بعنوان " اخت القرآن"، " زبور آل محمد (ص) " و " انجیل اهل البیت (ع) " یاد شده است.
در ادامه مقاله آمده است که علمای مذاهب اسلامی انتساب صحیفه سجادیه به حضرت امام زین العابدین (ع) را تائید نموده و این کتاب باارزش را همچون متواترات دانسته و در این خصوص تفسیرهای مختلفی توسط بزرگان سنتی و شیعه نوشته شده است.
در ادامه مقاله توضیح داده شده است که کتاب صحیفه سجادیه حاوی پنجاه و چهار دعا و مناجات امام زین العابدین (ع) است که عظمت آن در میان منابع اولیه اسلام پس از قرآن مجید و نهج البلاغه می باشد.
بر اساس مطالب مندرج در مقاله رایزنی فرهنگی در رسانه های فوق الذکر کل محتوای صحیفه سجادیه به عبارتی دیگر می توان به سه بخش " نیایش های عبادی و عرفانی " دعاهای تظلم و تقاضا " و " نیایش های تعلیم و تعهد " تقسیم نمود.
در بخش هایی از مقاله بیان شده است که در حقیقت ادعیه و مناجات های امام علی بن الحسین (ع) حقایق علوم آلی، نظری، قوانین انسانی، حقوق بشر، احکام شرعی، مسائل بسیار حساس سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی در قالب دعا و نیایش به تصویر کشیده شده است.
در ادامه مقاله ذکر شده است که دوره امامت و زندگی امام سجاد (ع) در نیمه دوم قرن اول هجری تاریک ترین دوران ظلم و استبداد حکومت آل ابوسفیان و اولاد مروان پس از شهادت امام حسین (ع) خیلی مشکل و اختناق آمیز بود. پس امام زین العابدین (ع) که دائماً زیر نظر جاسوسان حکومت قرار داشته و از هر گونه ارتباط مستقیم با مردم محروم شده بود معارف دقیق و اصیل اسلامی، تعلیم و تربیت مسلمین و پیروان اهل البیت (ع) را در قالب دعا و مناجات بیان می فرمودند.
در ادامه مقاله آمده است که محتوای کتاب صحیفه سجادیه که در وضعیت و اوضاع اختناق حاکم بر آن زمان بیان شده است در حقیقت راجع به مباحثی مانند خداشناسی، انسان شناسی، علمی، اعتقادی، اجتماعی، تربیتی، سیاسی، فلسفی، عرفانی، کلامی و جهان شناسی برای حفظ تعالیم عالیه، فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص) و نشر مکتب پیروان اهل البیت (ع) در قالب دعا و مناجات می باشد.

1400/01/02
21:59:47
0.0 / 5
1050
تگهای خبر: آنلاین , اینستاگرام , تلگرام , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی