سفر هیجان انگیز ۴ مسافر عادی با كرو دراگون به مدار زمین

سفر هیجان انگیز ۴ مسافر عادی با كرو دراگون به مدار زمین نیو وبلاگ: فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس که بتازگی به زمین بازگشته ماموریت جدید دیگری در پیش دارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، این فضاپیما مقرر است نخستین پرواز خصوصی شرکت اسپیس ایکس را به انجام برساند. کپسول کرو دراگون بعد از گذراندن ۱۶۷ روز در ایستگاه بین المللی فضایی در بامداد روز یکشنبه ۲ مه(۱۲ اردیبهشت) در آب های خلیج مکزیک فرود آمد و چهارفضانورد، مایکل هاپکینز(Michael Hopkins)، ویکتور گلاور(Victor Glover)، شانون واکر(Shannon Walker) و سوئیچی نوگوچی(Soichi Noguchi) را به سلامت به زمین رساند.
گروه بازیابی اسپیس ایکس به سرعت کپسول دراگون را از آب خارج کردند و آنرا بر روی کشتی "GO Navigator" سوار کردند تا به بندر پورت کاناورال برود و در آنجا عملیات آماده سازی دراگون برای ماموریت بعدی شروع شد.
کپسول کرو دراگون این دفعه بجای فضانوردان حرفه ای، چهار فرد عادی را به فضا خواهد برد البته این دفعه به ایستگاه بین المللی فضایی نخواهد رفت و سفری سه روزه در مدار زمین خواهد داشت. این سفر مقرر است در روز ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) صورت گیرد.
در این ماموریت که اینسپایریشن۴(Inspiration۴) نام دارد هیلی آرکنو(Haley Arceneaux)، کریس سمبروسکی(Chris Sembroski)، سیان پروکتور(Sian Proctor) به همراه جارد آیزاکمن(Jared Isaacman) میلیاردری که بودجه این سفر را تامین کرده است به فضا خواهند رفت.
قبل از انجام این ماموریت باید کارهایی روی کرو دراگون صورت گیرد که یکی از آنها افزودن یک بخش سخت افزاری یعنی یک پنجره ی گنبدی روی آنست که به مسافران امکان مشاهده ی ۳۶۰ درجه ی فضا و سیاره ی زمین را می دهد.
این تغییرات در هفته ی آینده رخ خواهد داد. این فضاپیما بر روی همان موشک فالکون ۹ ماموریت کرو۲ به فضا خواهد رفت.




منبع:

1400/02/17
17:48:45
0.0 / 5
928
تگهای خبر: بازی , سیاره , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی