استارلینك بیست هفتم به همراه 2 میهمان به مدار رفت بعلاوه فیلم

استارلینك بیست هفتم به همراه 2 میهمان به مدار رفت بعلاوه فیلم نیو وبلاگ: موشک فالکون9 شرکت اسپیس ایکس(SpaceX)  مجموعه ی دیگری از ماهواره های استارلینک(Starlink) را به همراه دو ماهواره ی دیگر در غروب روز شنبه 15 مه(25 اردیبهشت) به مدار فرستاد و سپس بر روی سکویی در اقیانوس فرود آمد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک قدیمی فالکون۹ از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ساعت ۶: ۵۶ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۳: ۲۶ بامداد به وقت تهران) به سمت مدار پرتاب شد. این پانزدهمین پرتاب شرکت اسپیس ایکس امسال و هشتمین پرواز این موشک فالکون۹ بود.
حدودا ۹ دقیقه پس از بلند شدن بخش اول موشک به زمین بازگشت و روی سکوی شناور "Of Course I Still Love You" با موفقیت فرود آمد. دوربینی که روی موشک قرار داشت این لحظه را ثبت کرده است.
این پرتاب که استارلینک ۲۷ نام دارد کمی متفاوت بود برای اینکه اسپیس ایکس این دفعه دو محموله برای مشتری های خود نیز به مدار فرستاد. یک ماهواره ی نانو برای شرکت "Tyvak" و یک ماهواره ی راداری برای شرکت "Capella Space".
استارلینک حالا بیش از ۱۶۰۰ ماهواره در مدار دارد و بیش از ۵۰۰ هزار کاربر در وب سایت آن ثبت نام کرده اند.
یکی دیگر از موشک های اسپیس ایکس به نام "B۱۰۵۱" توانست ۱۰ پرواز موفق داشته باشد و رکوردشکنی کند. اما ماسک معتقد می باشد که این عدد خاصی نیست. اسپیس ایکس موشک های چندبار مصرف را برای محموله های خود استفاده می نماید و موشک های جدید را برای مشتریان نگه می دارد.
اسپیس ایکس بتازگی کشتی جدیدی به نام "Shelia Bordelon" به تجهیزات بازیابی اش افزوده است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm


منبع:

1400/02/26
21:00:59
0.0 / 5
999
تگهای خبر: بازی , دوربین , سایت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی