آزمایش آنتی بادی كرونا مصونیت در مقابل این ویروس را ثابت نمی كند

آزمایش آنتی بادی كرونا مصونیت در مقابل این ویروس را ثابت نمی كند نیو وبلاگ: سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا اعلام کرد،  نتیجه مثبت آزمایش آنتی بادی های کووید-19، مصونیت فرد را در مقابل این ویروس ثابت نمی کند و نمی تواند جایگزینی برای واکسن کرونا باشد.


به گزارش روزنامه دیلی میل، این سازمان اضافه کرد: نتیجه مثبت آزمایش آنتی بادی های کووید-۱۹، جایگزین کافی برای دریافت واکسن های کرونا نیست. این آزمایش ها با جستجوی علایم واکنش ایمنی می تواند مشخص نماید که آیا فردی در گذشته به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بوده است یا خیر.
حداقل ۳۳ میلیون آمریکایی از شروع شیوع همه گیری کووید-۱۹ به این بیماری مبتلا شده اند و برخی اظهار داشتند که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اند.
در حالی که آنتی بادی ها می توانند برخی محافظت های ایمنی را در فرد ایجاد کنند، اما سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا از مردم این کشور می خواهد که با وجود داشتن آنتی بادی در مقابل کرونا، واکسن کووید-۱۹ را دریافت نمایند تا بتوانند کاملا از خود در مقابل اثر این ویروس محافظت کنند.
این سازمان همین طور اضافه کرد: نوع آنتی بادی هایی که واکسن های کرونا ایجاد می کنند، با آزمایش هایی که برای تشخیص آلوده بودن قبلی فرد به ویروس کووید-۱۹ انجام می شود، قابل تشخیص نیست. بدین سبب آزمایش خون احتمالاً مصونیت فرد را در مقابل این ویروس تأیید نمی کند.
آزمایش های آنتی بادی در شناسایی افرادی که احیانا در معرض ویروس SARS-CoV-۲ قرار داشته اند و احیانا یک واکنش ایمنی تطبیقی به وجود آورده اند، نقش مهمی دارند. سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود: در هر زمان نباید از آزمایش های آنتی بادی برای تعیین مصونیت فرد در مقابل کووید-۱۹ بهره برد.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) بصورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی اصرار کرد که بااینکه واژه همه گیر (pandemic) به سبب حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را «همه گیر جهانی» شناسایی و اعلام می کند. این ویروس هم اکنون در خیلی از کشورها شیوع دارد.



منبع:

1400/02/31
13:14:56
0.0 / 5
848
تگهای خبر: جهان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی