رونمایی از پوست الكترونیكی سامسونگ

رونمایی از پوست الكترونیكی سامسونگ شرکت سامسونگ یک پوست الکترونیکی قابل انعطاف را معرفی کرده است که می تواند ضربان قلب کاربر را تشخیص و نمایش دهد و در آینده ای نزدیک در فناوری های پوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، به نظر می آید شرکت سامسونگ پا را فراتر از ابداع صفحه نمایش های تاشوی نسل جدید با شکل و شمایلی جدید گذاشته و روی نمایشگرهایی کار می کند که بسیار انعطاف پذیرتر هستند.
این شرکت حالا بعنوان قسمتی از آخرین پیشرفت خود اعلام نموده که یک نمایشگر پوستی اولد(OLED) با ناظر داخلی ضربان قلب بوجود آورده است که تا ۳۰ درصد کشسان است.
بگفته سامسونگ، این فناوری که هنوز در مرحله اولیه توسعه است، اندازه گیری دقیق تری را برای مدت زمان طولانی تر نسبت به پوشیدنی های موجود ارائه می دهد. این غول الکترونیکی همین طور گفته است که آزمایشات این پوست الکترونیکی می تواند زمینه را برای تجاری سازی دستگاههای قابل انعطاف با نمایشگرهای بزرگ و با وضوح بالا فراهم آورد که انتظار می رود در همه محصولات مراقبت های سلامت و بهداشت مورد استفاده وسیع قرار بگیرد.
همانطور که در یک مطالعه بررسی همتا شده در مجله Science Advances به تفصیل شرح داده شده است، تعدادی از پژوهشگران موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ(SAIT) و مرکز تحقیق و توسعه این شرکت، یک نمایشگر پوشیدنی با صفحه منعطف بوجود آورده اند که اندازه گیری های دقیق و پایدار را حتی بعد از کشیده شدن تا ۱۰۰۰ برابر طول طبیعی خود ارائه می دهد.
بدیهی است که اغلب دستگاههای امروزی تحت این میزان فشار شدید و دستکاری فیزیکی خراب می شوند یا از هم می پاشند. پژوهشگران برای غلبه بر این مانع فنی ماده پلاستیکی مورد استفاده در این نمایشگرهای قابل انعطاف را با "الاستومر" که یک ماده پیشرفته با کشسانی و انعطاف پذیری بالا است، جایگزین کردند. آنها سپس ترکیب مولکولی آنرا اصلاح کردند تا مقاومت آن در مقابل گرما افزایش یابد و تنش ناشی از کشیده شدن نیز کاهش پیدا کند. این کار همین طور به آنها اجازه داد که یک نیمه هادی را در گجت خود ادغام کنند.
این تیم همین طور از یک ماده الکترود قابل انعطاف(فلز ترک خورده) بهره برد که در مقابل تغییر شکل الاستومر مقاومت می کند. بگفته "یئونگ جون لی" محقق ارشد این پروژه، این کار موجب می شود که فضاها و الکترودهای سیم کشی بین پیکسل ها بدون این که پیکسل های اولد تغییر شکل دهند، کشیده و منقبض شوند.


پژوهشگران می گویند با مقاوم کردن بیشتر الاستومر در مقابل مواد شیمیایی و گرما، بطور موثری نشان داده اند که مشابه آنچه در دستگاههای پوشیدنی فعلی مانند "اپل واچ" دیده می شود، دستگاههای قابل کشش را می توان با سنسورهای ردیابی سلامت و نیمه هادی ها ادغام کرد.
پژوهشگران ادعا می کنند که با پیشرفت بیشتر، دستگاه انعطاف پذیر آنها با اتصال به پوست کاربران با حرکت دائمی پوست سازگار می شود و امکان اندازه گیری مستمر ضربان قلب را با درجه حساسیت بیشتری امکان پذیر می کند.
پژوهشگران در آزمایشات خود دریافتند که حرکت مچ دست کاربر کارایی این گجت را حتی اگر تا ۳۰ درصد کشیده شود، کاهش نمی دهد. همین طور در این شرایط موفق به دریافت سیگنال ضربان قلب شد که در مقایسه با سنسورهای سیلیکونی فعلی ۲.۴ برابر بهتر عمل کرد.
هم اکنون پژوهشگران درحال ارتقای وضوح، انعطاف پذیری و دقت ردیابی این فناوری تا سطح مناسب برای تولید تجاری انبوه هستند. همین طور آنها برای آینده، نمایشگرهای انعطاف پذیر نظارت بر سطح اکسیژن خون، قرائت برق ماهیچه نگاری(نظارت بر حالات ماهیچه بدن در هنگام انبساط و انقباض) و فشار خون را پیش بینی می کنند.



1400/03/19
10:39:02
0.0 / 5
1059
تگهای خبر: اپل , الكترونیك , پروژه , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی