با سریع ترین موتورسیكلت برقی جهان آشنا شوید

با سریع ترین موتورسیكلت برقی جهان آشنا شوید به گزارش نیو وبلاگ این موتورسیکلت برقی عجیب به لطف یک حفره بزرگ در مرکز خود که تا ۶۹ درصد اصطکاک آنرا می کاهد، می تواند به سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت برسد و عنوان سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان را تصاحب کند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، همه ما در دوران کودکی در هنگام دوچرخه سواری متوجه شده ایم که هرچه بیشتر سرعت می گیریم، اصطکاک هوا بیشتر می شود. ازاین رو علاقه مندان به سرعت بالا برای طراحی سریع ترین موتورسیکلت دنیا باید راهی در مقابل این مانع سرعت پیدا کنند.
این همان کاری است که "رابرت وایت" طراح سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان با قرار دادن یک حفره در مرکز آن انجام داده و نتایجی که به دست آورده بسیار خیره کننده است.
"وایت" که بنیان گذار و مدیرعامل شرکت "وایت کانسپت" است، یک مهندس با ۲۲ سال تجربه کار روی اتومبیل های فرمول یک و سایر مسابقات اتومبیل رانی است. اما به لطف اندازه بزرگتر اتومبیل ها، طراحی ایرودینامیک آنها آسان تر است.
از سوی دیگر، موتورسیکلت ها کوچکتر هستند و باید جایگاه نشستن انسان روی آن هم در نظر گرفته شود. ازاین رو هنگامی که "وایت" می خواست سریع ترین موتورسیکلت دنیا را طراحی کند، لازم بود که فکر تازه ای کند.
تجربه وی در مسابقات اتومبیل رانی به وی در مورد "اثر ونتوری" به اندازه کافی آموخته بود. اتومبیل های مسابقه ای بگونه ای طراحی شده اند که می توانند هوا را از رو، زیر و اطراف خود عبور دهند. اما برای کاهش اصطکاک در وسایل نقلیه، کافی است اجازه دهید هوا از داخل آنها عبور کند. این کار با ایجاد تونل هایی در طراحی بدنه انجام می شود که هوا به راحتی از آن عبور کند.
"وایت" برای طراحی موتورسیکلت جدید خود معروف به "WMC۲۵۰EV" از همین اصل استفاده نمود. او یک تونل یا حفره بزرگ کربنی در مرکز آن قرار داد تا هوا به سادگی از آن عبور کند.
باآنکه به نظر می آید این کار بسیار غیرمعمول است، اما "وایت" ادعا می کند که این تونل میزان اصطکاک هوا را تا ۶۹ درصد می کاهد. وی ادعا می کند که این تونل می تواند سرعت این موتورسیکلت را به حداکثر ۴۰۲ کیلومتر در ساعت برساند.
مقرر است این موتورسیکلت در سال ۲۰۲۲ آزمایش شود.
"وایت" همینطور مکانیک های مورد استفاده برای هدایت موتورسیکلت را تغییر داد و از سیستم فرمان هیدرولیک برای کنترل چرخ جلو استفاده نمود. چرخ عقب هم توسط دو موتور الکتریکی ۳۰ کیلوواتی تأمین نیرو می شود. بسته باتری در زیر تونل هوا قرار دارد و ظرفیت آن ۱۵ کیلووات ساعت است.
"وایت" این فناوری را در سطح جهانی ثبت اختراع کرده است و هدف آن این است که این مفهوم را در آینده به تولید انبوه برساند.
در هر حال به نظر می آید آینده موتورسیکلت های برقی امیدوار کننده و مهیج است.



1400/04/06
11:11:10
0.0 / 5
610
تگهای خبر: باتری , جهان , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی