واكنش جمعیت هلال احمر به خبرسازی یك سایت خبری:

نشر اكاذیب مقابل هلال احمر برای سرپوش گذاشتن بر یك اتفاق انتخاباتی است

نشر اكاذیب مقابل هلال احمر برای سرپوش گذاشتن بر یك اتفاق انتخاباتی است به گزارش نیو وبلاگ روابط عمومی جمعیت هلال احمر در واکنش به مطلب یک سایت خبری که اتهامات کذبی را به رئیس جمعیت هلال احمر نسبت داده بود، در مورد علل پشت پرده انتخاباتی توضیحاتی ارائه نمود.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از جمعیت هلال احم، یک سایت خبری -چهارشنبه نهم تیرماه - با انتشار مطالبی کذب مقابل رییس جمعیت هلال احمر بدون ارائه هیچ سندی ادعا کرد که رییس جمعیت هلال احمر به دنبال ستاندن اقامت کشور دیگری است.
روح الله استاک مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با ارسال متن جوابیه ای برای این سایت خبری متذکر شده است که ماجرای اصلی و پشت پرده این خبرسازی این بود که مدیران عالی جمعیت از سو استفاده ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از امکانات هلال احمر جلوگیری کرده اند.
در متن این جوابیه آمده است: «در یک سایت خبری امروز بدون ارائه هیچ نوع مستندات، خبر کذبی را با عنوان « رییس جمعیت هلال احمر به دنبال ستاندن اقامت «امارات متحدی عربی !» منتشر نموده که بیشتر از آنکه خبررسانی باشد، خبرسازی مقابل مبادرت به موقع مسئولان جمعیت هلال احمر برای پیش گیری از سو استفاده رییس ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت اعضاء جمعیت به نفع این کاندیدا بوده است.»
این جوابیه می افزاید: «پرهیز از کارهای سیاسی یکی از اصول همیشگی جمعیت هلال احمر در تمامی موقعیت ها بوده و هست و در همین راستا همزمان با حضور پررنگ اعضای جمعیت هلال احمر در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در انتخابات 28 خرداد 1400، مسئولان جمعیت هلال احمر با اطلاع یافتن از تلاش رییس ستاد یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری جهت سواستفاده از شبکه اعضای جمعیت هلال احمر در چند استان غربی کشور، مبادرت به برخورد قاطع و پیشگیرانه کردند و مانع از بهره برداری سیاسی از این نهاد عام المنفعه شدند. اقدامی که تیم رسانه ای این نامزد ریاست جمهوری را برآشفت.»
این جوابیه یادآور می شود: «حال پس از برگزاری شکوهمند انتخابات ۲۸ خرداد، تیم رسانه ای نامزد شکست خورده به جهت انتقام، بدون اطلاع دقیق و داشتن ادله لازم مبادرت به نشر اکاذیب کرده است تا به گمان خویش از مدیر قانونمند و پاک دست هلال احمر انتقام بگیرد. مدیری که پس از انتصاب در اسفند ۱۳۹۸ توانست با مدیریت جهادی و شبانه روزی، اعتبار و سرمایه اجتماعی هلال احمر در اذهان مردم شریف ایران را بازسازی کند و با کوتاه کردن دست مدیران فاسد، گامی بلند در امتداد کارآمدی این نهاد عام المنفعه بردارد.»
این جوابیه اضافه می کند: «مدیری که با همفکری و همیاری کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان در ۱۶ ماه گذشته و در وضعیت تحریم توانسته است ظرفیت انبارهای امدادی را ارتقاء بخشد. ناوگان زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر را بروزرسانی کند و طرح عظیم و ماندگار خانه های هلال را به ثمر نشاند.»
این جوابیه می افزاید: «مدیری که با کار جهادی توانست در زلزله سی سخت، در کمتر از یک ساعت نیروهای امدادی را برای کمک به زلزله زدگان به این شهر گسیل کند و در پاندومی کرونا با اجرای طرح های گوناگون به یاری مردم بشتابد و آن گاه که نیاز به واردات واکسن شد با دلسوزی و کار شبانه روزی، چند ملیون دز واکسن کرونا را در شرایطی که کشور از تحریم های ضد انسانی رنج می برد وارد کشور کند.»
در متن این جوابیه آمده است: «در این میان اما برای رفع بهتان واردشده و تنویر افکار عمومی لازم به ذکر است که روسای سابق جمعیت هلال احمر بر طبق جایگاه حقوقی و به جهت بازدید فصلی از مجموعه های تحت مدیریت هلال احمر در کشور امارات، مجوز اقامت موقت را دریافت می کردند تا تردد به این کشور تسهیل شود و پس از اختتام مسئولیت، این مجوز بصورت خودکار لغو می شد. ولی دکتر کریم همتی ریاست فعلی جمعیت هلال احمر بر خلاف روسای سابق از دریافت این امکان جهت رسیدگی به مراکز هلال احمر ایران در آن کشور خودداری کرد. گرچه اگر این امتناع نیز صورت نمی گرفت؛ هیچ اقدام غیرقانونی و خلاف عرفی رخ نداده بود. اما او هیچگاه از این اختیار استفاده نکرد و تاکید می شود که درخواست هیچ نوع اقامتی را از کشور امارات متحده عربی نداشته است.»
این جوابیه می افزاید: «مجددا به مدیران این وب سایت و تیم رسانه ای نامزد شکست خورده انتخابات که از اقدامات قانونی مدیر ارشد هلال احمر در دوران رقابت های انتخاباتی برآشفته شدند؛ یادآور می شویم که طبق اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر جمعیت های ملی حق هیچ نوع جهت گیری نسبت به ملیت، نژاد، عقیده مذهبی، طبقه یا عقاید سیاسی ندارند و تلاش می کنند تا باتوجه به نیاز افراد، رنج ایشان را التیام بخشیده و موارد حیاتی جوامع انسانی را در اولویت خود قرار دهند. در همین راستا جمعیت هلال احمر بمنظور بهره بردن از اطمینان همگانی، در رقابت های سیاسی از هیچ طرفی جانب داری نمی کند و در هیچ زمانی در مناقشه های سیاسی، نژادی، مذهبی و یا ایدئولوژی شرکت نخواهد کرد. طبق همین قواعد و اصول حاکم بر جمعیت های ملی، استقلال جمعیت هلال احمر نیز باید حفظ شود. نمایندگان محلی ضمن آن که در خدمت انسان دوستانه دولت های خود نقش کمکی را ایفا خواهند کرد و منطبق با قوانین کشور متبوع خود خواهند بود؛ باید همیشه استقلال خودرا حفظ نموده و در مسائل سیاسی دخالت نکنند تا بتوانند منطبق با اصول نهضت عمل کنند.»
در این جوابیه تاکید شده است: «بر همین اساس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز همیشه تلاش نموده که با وجود متعهد بودن به قوانین جمهوری اسلامی ایران از ورود به کنش های سیاسی خودداری کند. نمونه بارز این مهم را می توان در انتخابات 1400 مشاهده کرد که رییس و دبیرکل جمعیت هلال احمر، کلیه پرسنل و زیرمجموعه ها را از استفاده از ظرفیت ها وامکانات هلال احمر به نفع هرکدام از نامزدها منع کردند. اما با تمام توان در کنار مجریان انتخابات حاضر شدند و بر اجرای پروتکلهای بهداشتی در شعبه های ستاندن رای نظارت کردند تا مردم بتوانند با آسودگی خاطر در این انتخابات شرکت نمایند و این عاملی ضروری برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد 1400 و پیشگسری از افزایش بیماری کرونا بود که توسط این جمعیت انجام شد.»


1400/04/10
12:56:59
0.0 / 5
9303
تگهای خبر: تحریم , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی