امدادرسانی ۳۰۸ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان کشور

امدادرسانی ۳۰۸ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان کشور به گزارش نیو وبلاگ رئیس سازمان امداد ونجات کشور از بکارگیری ۳۰۸ تیم عملیاتی جهت امدادرسانی به بیشتر از ۱۰ هزار نفر از شهروندان در حوادث جوی روزهای اخیر اطلاع داد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور درمورد امدادرسانی در حوادث جوی از ۲۳ تیر تا ۷ مرداد سالجاری اظهار داشت: ۶۱ شهرستان در ۲۰ استان کشور متاثر از سیل بودند که این استان ها شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان بودند.
وی اضافه کرد: در این زمان به ۱۰ هزار و ۵۴۷ نفر از شهروندان امدادرسانی و هزار و ۱۴۴ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همینطور در این حوادث جوی ۵۸ نفر از گرفتارشدگان به مناطق امن منتقل شدند. متاسفانه در این حوادث ۷ نفر از شهروندان بر اثر وقوع سیل و یک نفر هم بر اثر برخورد صاعقه جان خویش را از دست دادند.
ولی پور تصریح کرد: هزار و ۲۰۷ نفر نیروی جمعیت هلال احمر در چارچوب ۳۰۸ تیم عملیاتی مبادرت به امدادرسانی کردند و ۲۵۰ دستگاه چادر، ۴ هزار و ۷۹۵ تخته پتو، هزار و ۶۰۸ تخته موکت، ۷۸۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۳۹ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۲۲ قوطی کنسرو، ۲ تن برنج، ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم قند و شکر، ۸۱۴ کیلوگرم روغن و ۹۵۴ کیلوگرم حبوبات بین صدمه دیدگان توزیع کردند.
رییس سازمان امداد و نجات درمورد مهم ترین زمین لرزه های رخ داده از ۸ تا ۱۱ مرداد اظهار داشت: در این زمان ۱۷ زمین لرزه با قدرت ۲.۸ تا ۳.۷ ریشتر در استان کرمانشاه و شهر خانقین عراق که در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد، به وقوع پیوست و همینطور در تاریخ ۸ مرداد زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر مرز استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که خوشبختانه خسارتی به دنبال نداشتند.




منبع:

1400/05/13
12:03:25
0.0 / 5
353
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی