درمان کووید ۱۹ با داروی ضد انگل

درمان کووید ۱۹ با داروی ضد انگل نیو وبلاگ: مطالعات جدید نشان میدهد داروهایی که برای درمان کرم نواری تجویز می شود، الهام بخش تولید ترکیباتی است که در درمان کووید 19 موثر است.



به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، این ترکیبات قسمتی از یک رده مولکولی به نام سالیسیلانیلیدها هستند که از ۱۵ سال پیش بعنوان دارویی مقابل ویروس های روده و دستگاه گوارشی شناخته می شوند.

این گروه دارویی برای نخستین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی در آلمان کشف شد و بعد از آزمایش های لازم برای درمان عفونت های انگلی در انسان و دام ها مورد استفاده قرار گرفت. مطالعات بعدی خواص ضد سرطانی و ضد میکروبی این ترکیبات را تایید نمود.

محققان موسسه تحقیقاتی اسکریپس در آمریکا این گروه دارویی را در آزمایشگاه اصلاح کردند و ترکیب جدید را No. ۱۱ نامیدند. با این اصلاح آزمایشگاهی، محدودیت های این دارو مانند توانایی عبور از روده و جذب در جریان خون و همین طور سمی بودن آن رفع شد.

مطالعات نشان میدهد حدود ۸۰ درصد این دارو توانایی ورود به جریان خون را دارد، در صورتیکه داروی ضد انگلی نیکلوسامید، ۱۰ درصد توانایی نفوذ به جریان خون را دارد. این دارو بتازگی وارد آزمایش های بالینی برای درمان کووید ۱۹ شده است.

ادامه تحقیقات نشان می دهد سالیسیلانیلیدهای اصلاح شده با کاهش التهاب، در درمان عفونت تنفسی کووید ۱۹ موثر هستند و سطح اینترلوکین ۶ را کم می کنند. اینترلوکین ۶ یک پروتئین سیگنال دهنده و عامل اصلی التهاب در کووید ۱۹ است.

مراحل اولیه این گروه دارویی در آزمایشگاه روی مدلهای حیوانی موفقیت آمیز گزارش شده و امید است به زودی وارد آزمایش های انسانی شود.

محققان از اوایل شیوع ویروس کرونا به دنبال داروهای موثر برای سرکوب این ویروس هستند و با تکامل جهش های جدید آن، به داروهای موثر دیگر نیاز است.

به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی معادل ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام نمود.
کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های شایان توجهی دراین زمینه کسب کرده اند.
حالا واکسیناسیون مقابل ویروس کووید ۱۹ در خیلی از کشورها در حال انجام می باشد.

نتایج این مطالعه در نشریه ACS Infectious Disease انتشار یافته است.



منبع:

1400/05/16
12:07:13
0.0 / 5
472
تگهای خبر: تحقیقات , جهان , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی