پرتاب اولین ماموریت قمری راکت لب از نیوزلند

پرتاب اولین ماموریت قمری راکت لب از نیوزلند نیو وبلاگ: شرکت فضایی ˮراکت لبˮ نخستین ماموریت خود به ماه موسوم به ˮکپستونˮ را اواخر سال 2021 از کشور نیوزلند شروع می کند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) جزییات نخستین پرتاب قمری خودرا به مرور فاش می کند. این شرکت فضایی خصوصی حالا اعلام نموده است که اولین ماموریت خود به کره ماه موسوم به "کپستون"(CAPSTONE) را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ از مجموعه پرتاب فضایی واقع در کشور نیوزلند پرتاب می کند.
این در حالیست که در ابتدا قرار بود این ماموریت اوایل سال ۲۰۲۱ از تاسیسات "والوپس" ناسا در ویرجینیای آمریکا پرتاب شود.
این ماموریت که شامل یک تاسواره است بعنوان یک پیشتاز و جلودار برای برنامه "آرتمیس"(Artemis) ناسا عمل می کند. این تاسواره نیازهای پیشرانش را برای مدار بسیار بیضوی ماه تامین می کند و سیستم های ناوبری فضاپیما به فضاپیما را آزمایش می کند و پتانسیل پشتیبانی خصوصی در ماموریت های آینده را نشان میدهد.
این ماموریت در صورت موفقیت به "دروازه قمری" آینده ناسا کمک می نماید تا با خیال آسوده به ماه نزدیک شود و به دور آن بچرخد.
این پرتاب همین طور یک پیشرفت فنی برای "راکت لب" است. در صورتیکه موشک "الکترون" این شرکت نقش مهمی در انجام ماموریت های فضایی ایفا می کند، این نخستین بار است که این شرکت از پلت فرم جدید خود به نام "فوتون" برای قرار دادن یک ماهواره در راه ماه استفاده می نماید.
ماموریت "کپستون" می تواند بعنوان نقطه عطف برای این شرکت عمل کند. "راکت لب" تا حالا با دو شکست مهم در پرتاب موشک های خود برخورد کرده است و اخیراً بعد از حادثه ای در ماه مه، پرتاب های خودرا از سر گرفته است.
حالا پرتاب موفقیت آمیز این ماموریت به ماه می تواند این بازگشت را تقویت کند و نشان دهد که "راکت لب" می تواند پروژه های بسیار بلندپروازانه را اداره کند.




منبع:

1400/05/18
23:57:50
0.0 / 5
627
تگهای خبر: پروژه , سیستم , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی