معاون رئیس جمهوری:

وظیفه بنیاد شهید ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است

وظیفه بنیاد شهید ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: وظیفه مهم بنیاد شهید که شاید از وظیفه رسیدگی به خانواده شهدا هم مهم تر باشد حفظ و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است.


امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در جریان اولین سفر استانی خود در گلزار شهدای مشهد اضافه کرد: یکی از ۲ کارکرد اصلی بنیاد شهید، حفظ کرامت و منزلت خاندان ایثار و شهادت، رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم و همینطور رزمندگان عرصه سلامت است تا این خانواده ها گرفتار مسائل دنیایی نباشند و همه این امور وظیفه حکومت و دولت می باشد.
وی به مبحث ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت هم اشاره نمود و اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب این فرهنگ، ضامن بقای ملک و کیان و مکتب ماست درصورتیکه ایشان فرمودند "حیات انقلاب اسلامی در گرو بنیاد شهید است" یعنی اگر این گفتمان و تفکر ایثار و شهادت باقی بماند، حیات معنوی و فرهنگی انقلاب ادامه پیدا می کند و انقلاب به اهداف خود می رسد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این نهاد در ۲ سطح درون و بیرون خانواده ایثارگران به وظائف خود عمل می کند و از سویی بخشی از این فعالیت ها مستقیم به خود بنیاد شهید برمی گردد و بخشی معاضدتی است و برخی فعالیت ها هم مشارکتی است که بنیاد باید با همکاری شرکای معنوی خود امور اجرایی و فرهنگی را پیش ببرد.
قاضی زاده به مشارکت بنیاد شهید با دیگر نهادها اشاره نمود و اظهار داشت: شایسته است محیط بهشت رضا (ع) مشهد فرهنگی شود و در این راستا یک موسسه فرهنگی علاوه بر برگزاری مراسم ها با ساختار و فعالیت جامع تر و بزرگتر و با رویکرد شهدا ایجاد شود.
شهردار مشهد هم در حاشیه بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از گلزار شهدای مشهد، اظهار داشت: لازم است سازمان فردوس ها تغییر رویکرد دهد، تابحال مخاطب اصلی آرامستان ها تکریم اموات و خدمات رسانی در این عرصه بوده است که باید فعالیتهای فرهنگی هم به آن افزوده شود.
سیدعبدالله ارجایی اضافه کرد: اما رویکرد جدید، علاوه بر خدمات گذشته، برای همراهان اموات و به منظور عبرت گیری رجوع کنندگان و آحاد جامعه خواهد بود، در این راستا اقدامات اجرایی تا ماههای آینده صورت خواهد گرفت.


1400/06/25
15:21:05
0.0 / 5
454
تگهای خبر: خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی