تصفیه آب با استفاده از کود حیوانی!

تصفیه آب با استفاده از کود حیوانی! به گزارش نیو وبلاگ از کود حیوانی به صورت گسترده برای رشد گیاهان استفاده می شود اما حالا محققان از این کود برای تبدیل آب شور دریا به آب شیرین بهره برده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان دانشگاه "نورث ایسترن"(Northeastern) فرآیندی بوجود آورده اند که در آن مدفوع گاو تبدیل به فیلتری برای تصفیه آب غیرآشامیدنی می شود. آنها امیدوارند این اختراع به حل بحران جهانی آب کمک نماید.
آنها این کود را تحت حرارت شدید تبدیل به پودر کربن کردند و در نهایت از آن یک فوم ساختند. این فوم در آب شور شناور می شود و زمانی که نور خورشید به آن نقطه برخورد می کند، آب زیر این ماده سیاه به بخار تبدیل گشته و از میان حفره های آن به صورت آب شرب مایع عبور می کند.
به نقل از یونیسف، حدود ۱.۴۲ میلیارد نفر در مناطقی با کمبود آب شرب زندگی می کنند و تنها سه درصد از آب زمین قابل آشامیدن است. بنابراین خیلی از دانشمندان به صورت خستگی ناپذیری تلاش می کنند تا آب اقیانوس ها را به آب شیرین تبدیل کنند.
چاره آن ساخت سیستم تصفیه ای است که نمک را از آب خارج کند. به این فرایند نمک زدایی گفته می شود اما چنین دستگاه هایی با خرابی روبه رو می شوند.
"یی ژنگ"(Yi Zheng)، استاد دانشگاه "نورث ایسترن" در اطلاعیه ای گفته است: فرایند نمک زدایی برق زیادی مصرف می کند. ازاین رو "ژنگ" به دنبال منبع نیروی پایداری تری بود و به نور خورشید رسید.
این فرایند نیازی به صفحات خورشیدی ندارد اما فیلتر آن با نور خورشید فعال می شود.
"ژنگ" مقداری مدفوع گاو از مزارع محلی برداشت و آنها را تحت حرارت سه هزار درجه فارنهایت (هزار و۶۰۰ درجه سانتی گراد) قرار داد تا باکتری های آن کشته شود.
با از بین رفتن باکتری ها این ماده تبدیل به پودر کربن شد که "ژنگ" آنرا تبدیل به فومی برای زدودن نمک از آب اقیانوس کرد.
او می گوید: آبی که در نهایت به دست آمد بسیار تازه بود و غلظت سدیم آن به صورت قابل توجهی کمتر از میزان استاندارد تعیین شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا بود.
وی ادامه داد: ماده ای که ما استفاده می نماییم طبیعی و پایدار می باشد. عملکرد این ماده مناسب بوده، هزینه آن کم و تولید و تهیه آن آسان است.
"ژنگ" می گوید: این فناوری به جوامع مختلف در ساخت سیستم نمک زدای محلی کمک می نماید و برای دسترسی عادلانه به آب شرب در سرتاسر جهان اهمیت زیادی دارد. نمی توان تاسیسات نانو را به راحتی در همه ی روستاها یا شهرها قرارداد اما مردم می توانند به راحتی از کود و برگ درختان استفاده کنند.




منبع:

1400/07/30
23:43:58
0.0 / 5
467
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , دانشمند , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی