افزایش ۶۷۵ هزار نفر در سال ۹۹ به بیمه پردازان تأمین اجتماعی

افزایش ۶۷۵ هزار نفر در سال ۹۹ به بیمه پردازان تأمین اجتماعی به گزارش نیو وبلاگ بر مبنای بررسی دفتر مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی، ۵ درصد از بیمه شدگان این سازمان معادل ۶۷۵ هزار و ۲۷۶ نفر در سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار بیمه پردازی داشته اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، از مجموع بیمه شدگان جدید پارسال ۶۶ درصد مرد و ۳۴ درصد زن بوده اند.

بنا بر اعلام دفتر مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی ۱۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۷۸ نفر بیمه شده پارسال زیر پوشش این سازمان بودند که ۸۰ درصد آنها مرد و ۲۰ درصد آنها زن هستند. میانگین سن بیمه شدگان هم ۴۰ سال است.

همینطور برپایه این گزارش، گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال با سهم ۲۱ درصد، بیشترین تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در برمی گیرد. میانگین سابقه بیمه شدگان این سازمان پارسال ۱۰ سال است.

۷۴ درصد از بیمه شدگان دارای کارکرد عادی فهرست هستند که بیشتر آنان بیمه شدگان الزامی تلقی می شوند. بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد حدود ۸ درصد از بیمه شدگان را می سازند.

استان تهران با داشتن ۳ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۶۷ نفر بیمه شده ۲۳ درصد بیمه شدگان کشور را در برگرفته است.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، سازمان تأمین اجتماعی بعنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت کشور را زیر پوشش مقررات حمایتی همچون درمان قرار داده است.
بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور بعنوان بیمه شده اصلی و بیشتر از چهار میلیون نفر بعنوان مستمری بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه مدت بیمه ای و درمان بهره مند می شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه ها، در مجموع بیشتر از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تأمین اجتماعی به شمار می روند.


منبع:

1400/09/24
17:30:13
0.0 / 5
431
تگهای خبر: اطلاعات , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی